e

Tuesday, March 1, 2016

Bila Blog Dikatakan Sama Dengan Blog Lain

Assalamaualaikum readers.



Pernah tak dikalangan pembaca blog Zam yang terdiri daripada blogger, mengalami situasi dimana blog anda dikatakan sama dengan blog blogger lain? Mungkin dalam maksud yang lain, anda dimaksudkan 'meniru' blog lain. Pernah?

Kalau setakat template ringkas yang digunakan dari Blogger template, sesiapa pun boleh buat dan dapatkan template yang sama.

Kalau setakat susunan layout Blogger yang dikatakan sama, mana-mana blogger pun boleh buat.

Kalau setakat penulisan berkisarkan isu semasa yang sama, mana-mana blogger yang pandai bermain SEO pun boleh buat.

Jadi bila ada sekumpulan blogger mengatakan blog anda sama dengan blog lain, tak bermakna itu sengaja dirancangkan untuk meniru. Mana-mana blogger pun boleh buat.

Setuju?

Yang peliknya, sekumpulan blogger tersebut mempunyai penampilan layout yang hampir sama untuk blog-blogsesama mereka, tapi tak pula dianggap 'meniru'.

Macam-macam hal lah..

4 comments:

  1. copy n paste tu dikatakan meniru.. sebijik..hahaaa

    ReplyDelete
  2. hahaha//template sama dikata meniru..yg isi blog sama apa cer..haha//kan...ada2 jer

    ReplyDelete
  3. pernah dengar jugak tapi kadang2 manusia mempunya cita rasa yang sama :)

    ReplyDelete