e

Tuesday, May 3, 2011

di saat aku memerlukan seorang .. tukang jahit!

Hari Guru dah dekat.. Tetibe rasa nak pakai baju baru.. Teringat kat sepasang kain 2 meter 1/2 yg aku beli lama dulu yg masih belum berjahit.. Kalau dpt dibuat baju batik sebelum 16 Mei nanti bagus gak.. Tapi masa dah suntuk ni.. Sempat ke tukang jahit nak buat..



biar je lah dulu (fikir aku masa tu) .. pakai je lah mana2 baju kemeja yg ada..

....

Sabtu, aku g India Street kat bandar Kuching, cari kain lagi. Smlm, aku dpt wang saguhati lepas bg ceramah untuk student UPSR kat sekolah. 1st time experience utk aku sbb sblm ni selalunya penceramah luar yg dijemput. Jadi Aku ingat nak beli kain warna hitam untuk dibuat baju Raihan. At least ade kenangan untuk tu. Dah terbayang dlm fikiran, aku nak kan kain hitam yg agak lembut & berkilat, bukan satin. Lps menilik setiap gulung kain hitam yg ada kat Jasmin Jawahar, aku jumpe kain yg betul2 sama dgn apa yg aku nak..



Bila dah beli kain baru ni, harus dah kene segera cari tukang jahit sbb aku dah nak pakai sgt baju2 tu untuk event2 spnjg bulan 5 ni. Tapi masalahnye ade ke tukang jahit yg nak amik tempahan aku untuk disiapkan dlm tempoh tak sampai sebulan ni..

Cuti ganti 1 Mei~ aku g Stutong mencari tukang jahit. Banyak kedai tukang jahit kat sana, tp 1 kedai pun tak dapat terima tempahan aku. Tak sempat kata mereka. & ramai yg tak menjahit baju lelaki. Adusss.. Mcm mn ni?

Last2 aku minta tolong Uncle Tuan Rumah bawa aku cari tukang jahit kat BDC.. Uncle dah janji hari tu nak bawa aku kat tempat dia biasa g. Alhamdulillah, mmg rezeki hari tu, kedai yg terakhir kami g sudi jahitkan baju2 tu. Lega & puas hati!

Esoknye, aku dapat lagi sepasang kain dr kelab Kebajikan Guru sekolah. Kak Ros & Kak Has yg pilih kat Jasmin Jawahar (mmg puas hati beli kain kat sini). So, skrg dah tahu nak hantar kat tempat mana yg murah utk dijahit ;)

1 comment:

  1. Boleh ktk share siney mok Jahit baju ?

    Blh hubungi sy 016-6653717.

    Msg jak.

    Tqvm solehah Ahmad

    ReplyDelete