e

Sunday, December 25, 2011

PERISA AISKRIM YANG TIDAK PERNAH ANDA BAYANGKAN

Lepas makan sushi bersama wasabi petang tadi di Tesco Kota Bharu, tetiba aku teringat kat satu artikel yg aku pernah baca dulu tentang aiskrim perisa wasabi. Sesiapa yg pnh makan wasabi, mesti tahu akan rasanya yg pelik tu. Hmm, bayangkan lah jika dibuat aiskrim, mcm mn lah rasanya?

Lepas buat carian di Google td, aku temukan lebih dari 1 perisa aiskrim2 pelik yg tak mungkin pernah anda bayangkan. Jom tengok apakah perisa2 yg aku maksudkan tu

1. Aiskrim Perisa IKAN



2. Aikrim Perisa Sotong



3. Aiskrim Perisa Lidah Lembu... eee



4. Perisa Ketam



5. Perisa Wasabi (haa.. ni yg aku maksudkan tadi)



6. Perisa Udang



7. Perisa Belut!



8. Perisa Daging Kuda Mentah.. hadoi.. yg aku tahu, biasanya ahli sumo yg selalu mkn daging kuda mentah ni..



9. Perisa Kaktus



10. Perisa AYAM.. (mcm maggi la pulak)



11. Perisa Bunga Tulip



12. Perisa ULARRRRR..!!



13. Perisa KARI.. Kedai mamak leh jual ni.. hehe



14. Perisa Sakura



15. Perisa ARANG BATU



16. Perisa DAKWAT SOTONG



17. Perisa Sotong Kurita..



Aiskrim2 yg dipaparkan disini semuanya berasal dr Jepun.. Mereka ni mmg terlalu kreatif, kan? hehe

Sumber: www.who-sucks.com

9 comments:

  1. haish3....tang perisa ularrrr tu yg gelliiiii tengoknya...eee..

    ReplyDelete
  2. itu lah... bnyk lg yg pelik2 tu .. :p

    ReplyDelete
  3. eeiiiii....perisa2 aiskrim nie x pna makan n xnak makan pn kalau bg...hehe

    ReplyDelete
  4. perisa ular tu yang aku minat. tak tahu pulak ade bende pelik macam gini

    ReplyDelete
  5. nak pitam bayangkan rasanya.. huuu

    ReplyDelete
  6. err , cgt gli larrr ~~ jepun2 , mcm2 kreatif nyerr , hahaha

    ReplyDelete