e

Thursday, January 26, 2012

" Ya , saya kecewa ! "

Bunyi entri kali ni dengarnya macam aku nak melepaskan kekecewaan yang dah lama terbuku. Heh2.. Sebenarnya tak ada apa2 pun, saja nak join satu segmen dr blogger Wafa Awla nih, & sebagai tanda sokongan kat rakan2 blogger (^^,) Untuk maklumat lanjut, sila klik banner di bawah.


Ini arahan Wafa- "Ceritakan apa peristiwa yang awak rasa sangat kecewa dan nasihat sikit :)"

Hmm.. Adalah satu peristiwa ni, berlaku dlm tahun ni gak, buat aku rasa kecewa dengan anak2 didik aku. Kalau tahun sebelum2 ni mereka di sekolah rendah, dengar cakap aku, tapi sejak dah masuk sekolah menengah ni, sikap mereka dah berubah. Pengaruh senior2 di sekolah menengah agaknya. Paling kecewa bila mereka dah mula buat hal sesuka hati. Tapi itulah, kuasa Tuhan, disebabkan tak mendengar kata & nasihat aku selama ni, ada yang ditimpa musibah di sebabkan kedegilan mereka. (Orang Sarawak kata, 'KETULAHAN')
Pengajarannya, buat anak2 muda di luar sana, lain kali, dengarlah nasihat cikgu anda ya.. hehe ~ PeACe

9 comments:

  1. baiknya cikgu. xmau kecewa2 dah taw =)

    ReplyDelete
  2. xpe, sebaiknye kita mendoakan mereka agar terbuka pintu hati mereka. :)

    ReplyDelete
  3. Noorul~ Tak kecewa dah.. Biasalah budak2 baru nak membesar kan ;)

    Nana, terbaik la statement u ;)

    ReplyDelete
  4. Semoga apa yg berlaku pd mereka akan lebih mematangkan mereka...
    kenakalan di zaman sekolah...

    ReplyDelete
  5. Ckin, jadi cikgu, nak2 lagi tambah dgn tugas warden asrama ni, agak memeningkan gak lah.. Sabar je la ek ;)

    Masz, harapnya begitulah.. takut gak masuk telinga kanan, kelar telinga kiri..

    ReplyDelete
  6. anak2 sekarang mudah terpengaruh...

    ReplyDelete
  7. Wah!!! rasa menyesal pulak buat cekgumemacam dulu . Btw , terima kasih cikgu sebab join . Jom kita terjah cerita mereka yang lain

    ReplyDelete
  8. Diana, anak2 skrg lebh terpengaruh dgn kawan2..

    Wafa~ Ur welcome ;)) hehe

    ReplyDelete