e

Monday, February 20, 2012

Eskrem paling best!

Adalah satu masa di hari cuti ni, kerja aku berjalan sakan je. Cuci2 mata & jalan2 cari makan. Salah satu destinasi~ IGlool kat Simpang 3, Kuching. Best giler aiskrim2 kat sana, sbb rasa & tekstur nya jauh berbeza & lebih sedap dari rasa aiskrim yg tipikal (pendapat aku la). Nak2 lagi time promosi, boleh dapat 3 mangkuk dengan RM10. Pergghhh.. terbaik la.. Rasanya pun ori, macam makan buah-buahan sebenar ;9

Rasa koko dlm aiskrim ni mmg kuat la..

Betul2 mcm mkn durian bila mkn aiskrim ni

Hawaian Green Tea. Ada campuran nenas gak

Sekarang ni, dah jadi macam satu kemestian lak, kalau kemana2, mesti rasa nak masuk sgt kedai buku. Belek2 apa yg ada kat sana, & kalau berminat, beli. Ini 2 buah buku terbaru yang aku beli di MPH-


Buku tentang orkid tu untuk Ma aku, & yang 1 lagi tu untuk aku sendiri. Macam seronok je belek2 buku sal makanan laut tu. (Seafood ni mmg kegemaran aku). Meh riview sikit kandungan buku2 tu-

cam sedap je tiram tu..

Dan ini yang terakhir~ setelah lima bulan aku mencari (sejak dapat tahu tarikh release nya di Jepun 31 Ogos 2011) hampir di setiap kedai cd yang aku temui, tak kiralah di Sibu, Kuching, Kuala Lumpur, Putra Jaya, Johor Bharu, Kota Bharu sehinggalah ke Kuching semula, barulah aku berjaya temuinya. Hampir2 aku nak memesannya dr rakan ku yg berkerja di Jepun. Itupun aku temukan secara tak sengaja dlm rasa putus asa & malas nak membelek deretan cd yg ada di Speedy Video The Spring.. heh2

cam terharu pun ada.. 5bulan mencari baru terjumpa X3

7 comments:

  1. nyum2.. sedapnye ice cream tu... huhu

    \\( ^_^ )//

    ReplyDelete
  2. aduhhh .. tak tahan tgk eskrem tuh .. nyumm ..

    *suka-sgt-eksrem.

    ReplyDelete
  3. salam..

    wah..aiskrim itu nmpk sgt lazat..hehe :D

    Obsesnye cikgu dgn cd tue..

    ReplyDelete
  4. Cik Una, Fiza, Nur Chahaya~ Mmg sedap, & lain dr aiskrim yg pnh kita mkn sblm ni ;)

    ReplyDelete
  5. nia pernah makan ais krim mcmni. teksturnya lain gila kan, kalau kat sini namanya aiskimo kalau tak silap tp seriusss sedap. erk terliur :D hehe kat cd tu doremon tu penting :P

    ReplyDelete