e

Saturday, February 11, 2012

KEBETULAN atau TAKDIR?

Takdir hari esok penuh misteri..

"There my be no such thing as coincidences in this world. It seems like everything that happened was inevitable. Destiny is slowly, deliberately taking its shape"

-Mungkin tiada istilah 'kebetulan' pun dalam dunia ini. Perkara yang berlaku seperti memang tidak dapat di elakkan lagi. 'Takdir' yang telah ditetapkan, secara perlahan2, terjadi & menimpa diri kita-

......

Kadang2 aku terfikir, dalam ramai2 orang di dunia ni, aku boleh terjumpa dengan seseorang yg betul2 baik. Kebetulan kah itu? Atau istilah 'kebetulan' itu lebih tepat digantikan dengan istilah 'takdir'? Ini sebgai contoh dari aku lah. Macam korang yang dah kahwin (contoh lagi), adakah korang terjumpa pasangan korang dalam hidup ni secara kebetulan, atau itu mmg takdir?

3 comments:

  1. Hmmm kebetulan atau takdir ye ? pendapat nia lebih kepada takdir. nak bagi contoh jugk! hehe hmm kalau cth nya nia dgn abg zam TERjumpa satu hari nanti , mungkin kita akan kata kebetulan tp sebenarnya disebalik tu , mungkin kita mmg dh ditakdirkan berjumpa. hehe pening pulak rasanya.

    ReplyDelete
  2. Kan~ hehe.. Semua tu Takdir lah Zam rase ;)

    ReplyDelete
  3. ayat TAKDIR lebih baik digunakan..istilah kebetulan hanya nk sedapkn ayat je..takdir y dh menetukan sy b'bicara di sini..hihihi.

    ReplyDelete