e

Sunday, March 25, 2012

Anak Kecil Ini Mempunyai Alahan Terhadap Makanan!


Joshua, seorang kanak kanak berumur 9 tahun yang menghidap penyakit eosinophilic esophagitis, mempunyai alahan terhadap semua jenis makanan. Pizza, hot dog, apa saja, dan Joshua tidak dibenarkan untuk merasainya malah untuk menghidunya pun tidak dibolehkan!

Joshua mendapatkan kebanyakan nutrisi yang diperlukan dari preskepsi formula yang diberikan oleh doktornya, dan juga menerusi saluran tiub ke perutnya. Disebabkan penyakitnya, Joshua tidak bersekolah dan hanya belajar di rumah (di didik oleh ibunya), dan memerlukan perhatian & pengawasan yang khusus.

Cara dan Brant, ibu bapa Joshua's, menceritakan bagaimana hari hari ditempuhi oleh Joshua.



Apa akan terjadi jika Joshua makan salah satu makanan yang menjadi alahan kepadanya? Dia akan mengalami kesakitan, & ada juga kemungkinan dia akan berhadapan dengan maut.

" Tidak ada seminit pun yang berlalu tanpa saya merasa takut" kata Cara.

Mari kita lihat-




Bersyukurlah kan, kita ni dapat menikmati macam macam jenis makanan, walaupun semangkuk mee maggi.. Hmmm

(diterjemah oleh Zamani84 dari Andersoncooper)

ENTRI2 BEST!
CARA UNTUK MENJADI LELAKI KACAK
PELUANG UNTUK MEMENANGI LAPTOP, IPAD & IPHONE!
WANG TUNAI RM5000 UNTUK BLOGGER!!

6 comments:

  1. Assalamualaikum / selamat sejahtera. Jutaan terima kasih kerana sudi follow blog AWIE OMAR. Saya juga dengan senang hati follow blog saudara yang amat menarik perhatian ini. NEXT TOP BLOGGER musim 1 – segmen terpanas di dalam blog AWIE OMAR sudah sampai ke peringkat final. Akan menyusul selepas itu NEXT TOP BLOGGER musim 2 pula. Niat sebenarnya nak pelawa saudara untuk menyertainya. Harap sudilah turut serta. Kalau sudi nak jadi peserta - maklumkan saja di ruang komen entri saudara di sini (saya akan tengok balik) atau komen saja di blog saya.

    Saya hormati segala keputusan. Jika kurang berminat dan tidak mahu menyertainya pun tidak mengapa. Maklumkan saja macam tadi jugak ATAU jika mesej ini tidak dibalas oleh saudara selepas 2 hari mesej ini di kirim - saya akan anggap saudara tidak mahu menyertainya. Apapun terima kasih kerana sudi habiskan baca pesanan ini.

    Jika ingin tahu maklumat lanjut tentang segmen ini, saudara boleh tengok segmen : NEXT TOP BLOGGER di dalam blog AWIE OMAR.
    http://awieomar.blogspot.com/2012/03/next-top-blogger-1-episod-13.html

    ReplyDelete
  2. Faiz~ Dak ni mmg kesian la.. huu

    Awie,insya Allah, Zam berminat! Thanks 4 inviting ;)

    ReplyDelete
  3. salam.

    sebab tu kita kena sentiasa besyukur.

    ReplyDelete
  4. Waalaikumussalam.. Mcm tu lah seharusnya..

    ReplyDelete
  5. TERIMA KASIH zam. Apapun, anda dah terpilih sebagai 16 peserta NEXT TOP BLOGGER musim 2. Apa apa hal aku akan umumkan kemudian.

    ReplyDelete