e

Thursday, March 1, 2012

Mengkagumkan~! Gua-Gua Tercantik Di Dunia~

Terbaca tentang gua2 ni tadi di Metro. Menakjubkan, bukan? Bagaimana struktur dalaman gua boleh terbentuk indah sedemikian rupa ;)

UNIK...Fingal digelar gua melodi kerana ia menghasilkan gema gelombang bunyi yang menakutkan.

LAMA...pengunjung dapat melihat beberapa perkataan yang ditulis menggunakan dakwat di zaman Dinasti Tang di gua The Reed Flute.

GUA EISRISENWELT...gua ais paling besar di dunia.

TENANG...air jernih di dalam gua Onondaga cukup menyenangkan.

PANJANG...Gua Lechuguilla adalah gua kelima terpanjang di dunia.

CANTIK...Gua Phong Nha adalah gua terbesar di Vietnam dan Warisan Dunia Unesco.

9 comments:

  1. Kejadian Allah S.W.T sangat menakjubkan :)

    ReplyDelete
  2. so interesting....subhanallah

    ReplyDelete
  3. Dalam dunia ni, bnyk kejadian menarik yg Allah SWT jadikan utk manusi merenung kekuasaanNya.. banyak lagi agaknya yg belum diketahui oleh kita.. ini mungkin sbhgian sj dr nye ;)

    ReplyDelete
  4. subhanallah , lawaaa sgt. indahkan ciptaan dia. hmmm

    ReplyDelete
  5. subhanallah, terlalu unik dan indah ciptaan Yang Maha Kuasa.

    semoga manusia bersyukur dengan keunikan ciptaan-Nya,

    ReplyDelete