e

Tuesday, April 3, 2012

Eh, Berapa Lama Dah Ko Duk Sarawak? Tak Nak Mintak Tukar Ke?


Semalam, waktu menghadiri taklimat Perkongsian Pintar Sains UPSR Zon Kuching, aku terjumpa semula dengan rakan2 guru Sains yang aku kenali sejak mula2 sampai ke Sarawak dulu. Lama giler tak jumpa diorang. Ada diantaranya yang aku dah ingat2 lupa wajahnya.. Terjumpa jugak, dengan Jurulatih Utama yang pernah ajak aku menari masa kursus eTEMS 2007dulu. Lawak giler ah.. (pst.. aku tak menari pun masa tu.. 1st time perempuan ajak aku menari~ mana aku nak.. Malu giler ah plus aku sejujurnya mmg tak tahu menari)

Apepun, soalan yang paling banyak di ajukan oleh mereka kat aku semalam~ a) ini tahun ke berapa kat Sarawak? b) dah berapa lama kat Sarawak? c) masih kat sekolah yang sama? d) seronok duk Sarawak? e) entah2 dah ada orang Sarawak (awek/kekasih).. Haa.. 2 soalan terakhir tu aku jawab dengan senyuman.. Hehe.. Apepun, bila di kenang balik, memang dah lama aku kat sini.. Sejak pertama kali posting ke Kuching awal 2006.. Dah masuk tahun ke 7.. Bukanlah aku tak ingat tempat asal aku.. Bukan aku tak nak balik.. Tapi aku target biarlah aku duk lama sikit kat sini.. mungkin 3 tahun lagi.. Genapkan 10 tahun.. Tak habis berjalan lagi kat Sarawak ni. .Insya Allah, lepas tu, aku akan pulang juga ke Semenanjung :)

Masa tu, mesti aku rindu nak makan Kek lapis..

ENTRI2 BEST!
CARA UNTUK MENJADI LELAKI KACAK
PELUANG UNTUK MEMENANGI LAPTOP, IPAD & IPHONE!
WANG TUNAI RM5000 UNTUK BLOGGER!!

16 comments:

  1. wah! lame nya..7 thn tuh!! nanti kalau dah tukar tempat mesti rindu sarawak! huhu

    ReplyDelete
  2. itulah Luqman.. lama dh ni..

    ReplyDelete
  3. sy pn rsenye nk tnye soaln yg akhir tu..hehhehe..lame tu 7 thun.. :))

    ReplyDelete
  4. wah rugi la lambat kenal..klu xari tu g serawak boleh mintak zam jd pemandu pelancong hehe...

    ReplyDelete
  5. hehe.. mmg lame tu klu dh masuk tahun ke 7..

    ReplyDelete
  6. Angah~ Takpe, next time bl berpeluang, Insya Allah ;)

    ReplyDelete
  7. Sarawak best pe :) jemput ke Mukah hujung April ni, ada Pesta Kaul!

    ReplyDelete
  8. wahhh...lamanya.klu guru2 lain,,,cukup 3thn,cukup 5thn,dah subuk minta tukar.. :)

    ReplyDelete
  9. wah...sangat lama eh dduk sana?

    ReplyDelete
  10. ooo..duk sarawak ke? mengajar ek? kat area mana? charm dr kuching, sarawak..skg duk kelantan, ikut husband..keje sini..

    ReplyDelete
  11. Wahhh, best2 dok merantau ni .. sy nak try jg tpi bila nk imagine, takut x dpt plk tpi harap2 dpt la ... =)

    ReplyDelete
  12. Nur Azam~ hujan emas negeri org, hujan batu negeri sendiri, baik lagi d negeri sendiri ;)

    Ecad~ hehe.. Zam dpt bertahan lg nih

    Nadiah~ Yup ;)

    Charm~ terbalik la kita nih.. Zam asal kelantan, keje kat batu lintang ;)

    Atiqa~ bagusnya! ada keberanian!

    ReplyDelete
  13. wah, 7 tahun tuh masa yg lama.huhu

    ReplyDelete
  14. Saya baru 3bulan di Limbang, Sarawak.. rasa mcm nak balik semenanjung cepat2

    ReplyDelete