e

Thursday, April 5, 2012

Ku Ingin 'Bermanja' dengan Allah..



"Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan kententuan bagi tiap-tiap sesuatu"
(At-Thalaq:2-3)

Dalam keadaan sedih, tertekan, tiada tempat yang aku rasa lebih baik untuk mengadu selain kepada Allah Azza Wa Jalla.. Seboleh2nya, aku memang mahu mempercayai dengan tekad yang kuat & memahami konteks bahawa Allah itu Maha Pemurah lagi Maha Penyayang dengan lebih mendalam.. Mohonlah apa saja, insya Allah akan diperkenankan! Sudah lama aku diberitahu tentang itu. Kasih sayangnya adalah lebih 70 kali ganda dari kasih sayang seorang Ibu kepada anaknya. Lantas, aku cuma mahu percaya, Allah saja tempat aku mengadu.. Allah sahaja tempat aku 'bermanja', meluah segala kekusutan hati yang bersarang sekian lama.. & Allah saja yang dapat menenangkan hati aku, memberikan petunjuk & jalan keluar untuk aku, walaupun dalam sekecil2 perkara.. Tiada yang lain!



ENTRI2 BEST!
CARA UNTUK MENJADI LELAKI KACAK
PELUANG UNTUK MEMENANGI LAPTOP, IPAD & IPHONE!
WANG TUNAI RM5000 UNTUK BLOGGER!!

5 comments: