e

Wednesday, May 2, 2012

6 Tanda Kekasih Curang


Aku terjumpa gambar kat atas masa selongkar balik gambar2 lama wall photo aku kat FB. Tiba2 dapat idea nak kongsikan tentang entri ni. Kredit kepada IdeaRiza.

6 Tanda Kekasih Curang

1. Sikap Yang Tiba-Tiba Berubah

Mungkin anda perasan sikapnya yang agak dingin atau ‘acuh tak acuh’ terhadap anda. Kalau dulu rajin sms, mungkin sekarang, sms pun dah jarang. Kalau sms pun, gaya bahasanya berlainan. Mungkin tak semesra dulu. Kini, anda pula yang sering sms si dia. Nak tunggu si dia reply, oh lambatnya.

2. Suaranya Berubah

Selalunya bicaranya lembut dan manja. Tapi mungkin anda perasan tutur katanya, ton suaranya, tak seperti dulu.

3. Tidak Berminat

Dia seolah-olah tidak berminat dengan anda. Tidak berminat dengan aktiviti yang anda lakukan, tidak berminat untuk berjumpa dan keluar dengan anda. Sebenarnya, dia sedang menjauhkan dirinya dari anda.

4. Menjadikan Isu Kecil Menjadi Masalah Yang Besar

Orang yang ingin beralih arah dalam percintaan biasanya menjadikan isu-isu kecil dalam perhubungan sebagai isu atau masalah yang besar. Kenapa? Mungkin kerana ia ingin menjadikan isu itu kononnya sebagai alasan mengapa dia mahu putuskan hubungan dengan anda, walhal bukanlah sebesar mana permasalahannya.

5. Sensitif dan sering marah-marah

Entah kenapa agaknya, apa saja yang anda buat, mengundang kemarahannya. Pendek kata, ada saja yang tak betul di matanya. Ye lah, orang dah tak sayang. Memanglah macam tu.

6. Alasan Yang Tak Munasabah

Dia mungkin berterus terang, bahawa dia tidak ingin meneruskan hubungan percintaan. Walau apa pun alasannya, biasanya dia tidak akan jujur dengan anda bahawa dia sedang mencintai orang lain. Jika antara alasan yang diberikan agak tidak munasabah seperti “mungkin bukan jodoh kita”, “awak terlalu baik untuk saya”, nasihat saya, berhati-hatilah, anda mungkin ditipu oleh dirinya yang curang!

Cinta itu makhluk. Jika cinta itu adalah jasad percintaan, setia itu adalah ruhnya. Tidak berguna jasad tanpa ruh. Walau seagung mana cinta anda terhadapnya, tetapi jika tiada setia darinya, maka musnahlah cinta. Nasihat saya buat pembaca sekalian, jika anda tidak bersedia untuk bercinta, jangan sesekali anda melafazkannya, takut nanti ada hati yang terluka. Buat anda yang pernah terluka dek kekasih hati yang curang, anda sepatutnya bersyukur kerana anda telah diperlihatkan oleh ‘wajah’nya yang sebenar. Lelaki yang baik adalah untuk perempuan yang baik dan begitulah sebaliknya. Jangan terlalu ‘frust’ dan kecewa jika ditinggalkan, kerana orang yang hadir selepas dirinya, biasanya adalah orang yang lebih baik.


ENTRI2 BEST!
CARA UNTUK MENJADI LELAKI KACAK
PELUANG UNTUK MEMENANGI LAPTOP, IPAD & IPHONE!
WANG TUNAI RM5000 UNTUK BLOGGER!!

5 comments:

  1. bukan 6 je..ada byk lagi sebenarnya kan..

    eh..blog ni dah xde lagu ke..?

    ReplyDelete
  2. INFO TERKINI : NEXT TOP BLOGGER 2
    Next Top Blogger 2 akan bermula esok!
    Entri untuk Episod 1 akan dipost
    esok Khamis 3/5/2012.
    Sudahkah anda bersedia?

    ReplyDelete
  3. semua tuu fiza dah rasa..sekarang hati dah tawar nak bercinta..fiza hanya mampu Redha..Allah swt tahu apa dan siapa yang terbaik buat hambaNya..Aamiin..

    ReplyDelete
  4. urmmm... tapi rasanye sering marah2 tu not only means curang laa.. sebab kita sayang or in moody mood also can be more emotional also :DD

    ReplyDelete