e

Tuesday, May 22, 2012

(Info) CHRIS EVANS: Dari FANTASTIC FOUR Ke CAPTAIN AMERICA


Pada mereka yang dah menonton filem The Avengers baru2 ini & Captain America pada tahun lepas pasti mengenali aktor Chris Evans ni. Dan kalau korang masih ingat, dia lah juga yang memegang watak Johnny Storm- 'lelaki api' dalam filem Fantastic Four (2005).


Seingat aku, aku tengok filem Fantastic Four ni di semester terakhir masa kat maktab dulu. Masa tu aku rasa, watak mamat ni memang tak boleh blah lah.. Nakal, tak terkawal, & tak matang. Walaupun dia yang paling muda & bergaya di antara Fantastica yang lain, aku tak rasa watak dia ni meyakinkan & boleh dijadikan adi wira idola.


Tapi bila tengok lakonan dia dalam The Avengers sebagai Steve Roger a.k.a Captain America, presepsi aku tu berubah. Mulanya aku hampir tak kenal dia sebab penampilan dia berbeza giler, sebab nampak lebih matured & smart. Tiba2 aku minat dengan watak Captain America tu, kiranya boleh jadi adiwira idola lah.. Haha.. Dalam The Avengers, watak dia lebih berkarisma, serius, & berkepimpinan, maklumlah nama pun kapten. Harus lah mampu memimpin orang lain, kan? ;)

Berikut adalah sedikit info mengenai Chris Evans ni:


Christopher Robert "Chris" Evans
yang dilahirkan pada 13 Jun 1981 di Sudbury, Massachusetts merupakan seorang aktor Amerika. Bapanya G. Robert "Bob" Evans III seorang doktor gigi & ibunya Lisa Marie (née Capuano) pula adalah seorang pengarah seni di Concord Youth Theater. Berketurunan Ireland dan Itali dan dibesarkan di Boston.

Antara lakonannya yang menjadi hit adalah dalam Not Another Teen Movie (2001) dan Fierce People (2005). Selain dua filem yang aku nyatakan di awal tadi, aku suka tengok lakonan dia dalam filem Cellular (2004). Memang terbaik lah!

3 comments:

  1. wahhh!! ensem gila tau die tuu. huhu :) jom join segmen pka nakk..

    http://pkaemerald.blogspot.com/2012/05/segmen-pka-rahim-blog-cute.html

    tq awakkk!

    ReplyDelete
  2. Kak M, itulah, Zam dh tgk dua kali sb best ;)

    Pka~ insya Allah! Thanks sb jemput ;)

    ReplyDelete