e

Friday, June 8, 2012

Berpisah Buat Sementara Waktu

Kerana dah biasa bersama, bila ketiadaannya, kadang2 secara tak sengaja kita akan terasa seperti mahu melakukan sesuatu dengannya walaupun pada hakikatnya dia tiada bersama kita pada waktu itu, kan? Korang pernah melalui keadaan macam ni?

Itu yang berlaku pada aku pagi tadi. Terasa mahu melakukan satu aktiviti dengan nya, tapi aku terlupa yang dia tiada di sisi aku saat itu. Semalam, aku terpaksa berpisah dengannya buat sementara waktu..

'Dia' yang aku maksudkan ialah ..


.. kamera aku 550D (gambar atas, gambar pinjam sbb aku tak ada gambar kamera aku sendiri..hehe ).

Semalam aku tinggalkan 'dia' di di Pusat Servis Canon, Shah Alam untuk diservis. Ikutkan sebelum ni boleh je aku hantar kat Center Canon di Kuching, tapi mereka akan ke hantar ke Shah Alam juga nanti untuk diservis . Kebetulan aku dah ada kat semenanjung waktu ni, & kebetulan kawan aku Awang ajak teman dia ke Shah Alam semalam, jadi aku terus hantar ke sana.

Secara keseluruhan setakat ini, aku puas hati dengan layanan & servis staf Canon disana. Cepat, mesra, & mereka tak biarkan aku tertunggu lama untuk jawap setiap persoalan aku- lebih kurang 5 minit urusan aku selesai. Memandangkan warranty aku masih valid sehingga tahun depan, jadi segala kos ditanggung oleh mereka.

Hampir 2 tahun bersama, bila berpisah macam ni, terasa kekok sikit sebab tak dapat nak ambil gambar buat sementara waktu ;p

9 comments:

  1. alah kejap jew..nt dapat balik la..sabaq yerr..hehee

    ReplyDelete
  2. samala laaa mine hp nak masuk bengkel. cam mana ek rasa nak berpisah nie. huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. Mrs Aedy, belum rindu, tapi dok teringat je.. eh!same ke? haha

    Lidia, er Zam cdgkan sesuatu boleh? Cari yg baru sementara tgu hp tu kluar dr bengkel.. hehe

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum zamani...kesian nyer kamera masuk wad yer...sekejap je tu nanti dah baik adalah balik kan...:)

    ReplyDelete
  5. waalaikumussalam kak Maszull :))

    itulah.. kenalah amik masa tgu siap dirawat..

    ReplyDelete
  6. kekasih hati terpisah sekejap ya....
    untung camera tu.

    ReplyDelete