e

Tuesday, June 19, 2012

Kisah & Gambar Dr. Sheikh Muszaphar Ajar Anaknya Berenang Dalam Mingguan Wanita Edisi Khas Sempena HARI BAPA

Sophea Isabella diajar tahan nafas sejak berusia 1 bulan



“Sophea Isabella atau Bella diajar berenang oleh Sheikh Muszaphar . Lahir di dalam air memudahkan Bella mempelajari proses untuk berenang dan apa yang nyata tak semua bayi yang boleh berbuat demikian.Saya dan isteri mula mengajar Bella teknik menahan nafas ketika berada dalam air sejak Bella berusia sebulan dengan meletakkannya di dalam tab mandi di rumah. Malah, setiap kali mandi kami akan menuangkan air ke atas kepalanya secara perlahan untuk membiasakan dia menahan nafas ketika di dalam air.”

“Lama-kelamaan Bella semakin serasi dan selesa dengan keadaan tersebut sehingga berjaya mengawal sendiri nafasnya. Ketika Bella berumur empat bulan, kami mendedahkannya dengan aktiviti air di kolam renang. Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor bersama dengan puteri kesayangannya Sophea Isabella, sembilan bulan."

10 comments:

  1. wahh kecik² dah diajr berenanag..untung la..sy smpy skg xreti berenang..huhuu

    ReplyDelete
  2. teruja bila baca majalah ni ~~aaa ,kagum ngan dr sheikh !

    ReplyDelete
  3. biar betul..kalau kena cara yg betul mmg ok la kalau x kena gaya ee takuttt jd pape kat baby

    ReplyDelete
  4. Mrs Aedy, Shimi, Shahzee, Icumm, Amirah, mmg kagum ni, sbb tak tahu mcm mn lah Bella boleh blajar semua tu

    Deq, lepas ni g kolam renang amik kelas berenang ye :))

    ReplyDelete
  5. deno ada beli majalah ni last week.. mmg kagum dengan dia.. dlm majalah ni pun ada cerita ttg pesakit SLE mcm deno.. tapi dia da 17 tahun bersama SLE.. deno 13 tahun.. :)

    ReplyDelete
  6. deno ada beli majalah ni last week.. mmg kagum dengan dia.. dlm majalah ni pun ada cerita ttg pesakit SLE mcm deno.. tapi dia da 17 tahun bersama SLE.. deno 13 tahun.. :)

    ReplyDelete