e

Wednesday, August 29, 2012

SAMSUNG Bayar Saman APPLE 1BILLION DOLAR Dengan 20Billion SYILING 5 SEN!

CARA SAMSUNG 'KENAKAN' APPLE?? 




Terkedu jap bila terbaca tajuk artikel di http://en.paperblog.com/ tadi.. Thanks kpd rakan FB Zam~ Shafiq Hariry yang kongsikan maklumat ini. Nampaknya mungkin ini caranya SAMSUNG mengenakan APPLE semula dalam bentuk gurauan terlampau, setelah SAMSUNG kalah dalam kes saman APPLE terhadap syarikat dari Korea itu.. Tersenyum jek Zam baca artikel tu:

"Pagi ini lebih dari 30 buah truck dengan muatan syiling 5 sen tiba di hadapan pejabat Apple di California. Pada mulanya pihak sekuriti yang menjaga premis tersebut memberitahu yang mereka telah tersalah tempat, tapi tidak lama kemudian Tim Cook (CEO Apple) menerima panggilan dari CEO Samsung yang menerangkan mereka membuat pembayaran yang diperintahkan melalui saman dengan CARA TERSEBUT. LOL!"

"Apa yang melucukan ialah, dokumen yang ditandatangani tidak menyatakan & menetapkan sebarang bentuk pembayaran, maka pihak Samsung telah memilih cara ini untuk melunaskan saman 1Billion tersebut"

Lepas ni, letih lah pihak APPLE nak kira kesemua duit2 tu, cukup ke tidak.. Hehe.. Untuk artikel penuh, korang boleh klik sini : INFO


8 comments: