e

Thursday, December 6, 2012

Misi Menyelamatkan Anak Kucing!

Zam terjumpa gambar-gambar ni semalam di FB salah seorang rakan rapat Zam di Serdang. Menurutnya, kejadian ni berlaku di Fakulti Perubatan & Kesihatan UPM, dimana kucing tu terlekat di bahagian bawah kereta & tidak dapat keluar sendiri. Penyelamat terpaksa menggunakan stand jack ketika operasi dijalankan. Bahaya gak sebenarnya ni, dibuatnya stand jack tu terlepas, tak ke naya. Apapun, tahniah lah atas usaha & amal yang dilakukan kerana akhirnya kucing tu berjaya dikeluarkan.. Nak tengok macam mana rupa anak kucing tu? Scroll saja sampai ke bawah ye~



Haa.. Ni lah dia anak kucing tu.. Comel tak comel tak?


Khabarnya, kucing tu diserahkan kepada kakak ni.. Tak pasti siapakah beliau, samada si pemilik kenderaan tersebut atau hanya orang awam yang melintas di situ..  


Tahniah sekali lagi diucapkan. Berbuat kebajikan, tidak semestinya hanya sesama insan, kan? Cayalah~~! ;)

16 comments:

  1. comelnya ... mix ke tue. untung klu dpt ler..

    ReplyDelete
  2. Fuhhh...Selamat kucing tuh.

    ReplyDelete
  3. alhmdulillah kcg tu slmat, n syabbas kat akak yg amik ank kcg tu ;)

    ReplyDelete
  4. Syukur selamat... comel kucing tu, ada mix rimau ka?

    ReplyDelete
  5. kucing versi rimau la..nth2 ank rimau kot..hihihi..=D

    ReplyDelete
  6. bagus la ada juga org yg baik hati meneylamatkan kucing ni (:

    ReplyDelete
  7. Korang.. mmg untunglah siapa yg dpt kucing tu.. gebu je.. mix lak tu.. & usaha diorg ni mmg dihargai ;)

    ReplyDelete
  8. kucing pun makhluk Allah...lagi pula haiwan kesayangan Nabi...bagus betul tindakan mereka menyelamatkan hanya seekor kucing...Alhamdulillah...kita bukan golongan yang kejam terhadap haiwan..

    ReplyDelete
  9. tahniah zamani, yakinlah bahawa Allah akan beri imbalan pahala. Datang lihat blog zamani.
    http://ezawarna-warnakehidupan-etuza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Kesian dekat kucing tu mesti diselematkan walaupun hanya haiwan sebab dia pun makhluk Allah jugak

    ReplyDelete
  11. Tagged> http://teenagersareawesome.blogspot.com/2012/12/iras-speechless-giveaway.html

    ReplyDelete
  12. macam parsi. huhu ! syukur selamat

    ReplyDelete
  13. assalamualaikum zamani...comel nyer nasib baik selamat kucing tu balasan baik pada yg berbuat kebaikan...:)

    ReplyDelete
  14. Trimas Etuza, thanks sb slu dtg support blog Zam ni :)

    Fifie, setuju!

    Jemah~ Thanks 4 tagging me ya ;)


    Sa MiC, alhamdulillah ;)

    Waalaikumussalam Mama, setuju... Mama pun mmg suka kucing kan ;)

    ReplyDelete
  15. binatang pun makhluk Allah... pernah dulu dekat kl aku dgn kwn2 aku jumpa kucing mati tgh jalan masa nak parking kereta.. kitorg terus alihkan dia ke tepi.. yg langgar2 pastu pun aniaya je..

    ReplyDelete