e

Tuesday, January 15, 2013

Kisah 4 Malaikat Ketika Manusia Jatuh Sakit

Assalamualaikum semua.. Zam terjumpa artikel menarik ni di wall FB seorang rakan Zam, jadi Zam rasa ada manfaatnya jika dikongsikan bersama disini. Jom baca, insya Allah pasti pengertian yang menarik di sebaliknya :)

Apabila seorang hamba Allah jatuh sakit, Allah akan utuskan 4 malaikat :

1. Malaikat Pertama akan mengambil SELERA MAKANNYA
2. Malaikat Kedua akan mengambil REZEKINYA
3. Malaikat Ketiga akan mengambil KECANTIKAN WAJAH ( pucat )
4. Malaikat Keempat akan mengambil DOSANYA

Apabila telah sampai waktu yang telah Allah tetapkan untuk hambaNya kembali sihat, Allah akan menyuruh Malaikat Pertama, Malaikat Kedua dan Malaikat Ketiga supaya memberi balik apa yang telah diambil oleh mereka. Akan tetapi Allah tidak menyuruh Malaikat Keempat memberi balik dosa hambaNya tersebut. Subhanallah, betapa Mulia dan Baik Hati nya Allah terhadap kita. Janganlah bersangka buruk terhadap Allah ketika sakit, bersyukurlah dan ucaplah Alhamdulillah ke atasNya. Sesungguhnya setiap kesakitan itu adalah penghapus segala dosa.

Sumber: Ustaz Don Daniyal


4 comments:

  1. baikan Allah swt.. cuma manusia jer yg tak reti bersyukur ats nikmat yg diberikan..

    ReplyDelete
  2. Trimas, kisah malaikat yang menarik. Alhamdulillah, semakin bertambah pengetahuan kita mengenai kisah-kisah islam. Semoga kita bersama mendapat manafaat dari kisah ini. Diharap juga, terus diperbanyakkan entri seperti ini. Saya juga ingin berkongsi kisah malaikat Malaikat Zabaniyah digeruni Api Neraka - Kisah Malaikat Zabaniyah, pembantu Malaikat Malik di Neraka. Malaikat penyiksa ini juga digeruni oleh api-api neraka.
    Much more respect and keep in touch ~ Hootoh Blog

    ReplyDelete