e

Friday, March 15, 2013

Topik Perbincangan Pagi Ini: Belanja Kahwin



Pagi tadi, tiba-tiba Zam tergerak hati untuk bertanyakan beberapa perkara tentang belanja perkahwinan kepada rakan-rakan yang telah berumah tangga. Tak tahulah kenapa.. Apa yang pasti, Zam seronok dengar cerita mereka. Macam-macam pengalaman ada. Termasuklah perbezaan adat & budaya di negeri-negeri yang berlainan. Dan sehingga Zam masuk ke kelas untuk mengajar, mereka masih meneruskan dengan perbualan mengenai topik itu di bilik guru..

Zam cuma tersenyum. Harapannya, suatu hari nanti saat itu akan muncul juga dalam hidup Zam .. :)

15 comments:

  1. aik...dah tanya belanja2 kahwin ni...haaa...dah ada perancangan ker?

    kakak click nuff sekali... ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah Kak Farah.. Doakan Zam ye :))

      Thanks sb klik nuff Zam :)))

      Delete
  2. ha nak pinang anak dara orang cepat2 la kumpul duit:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah Zie Shah :)) Doakan Zam ye

      Delete
  3. aiyoo!! dh nmpk tnda2 tue.. hehehe!! =P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah Fakhruru :))) Doakan Zam!

      Delete
    2. amin.. ptut lar dh bau2 nsi mnyak smpai sini.. hehehe!! all the best Zam! insyaAllah, msanya akn tba ^^

      Delete
  4. zaman skang dah x mcm zaman dulu zam. dulu duit hantaran dan belanja kenduri rendah2. skang ni, mak aih tinggi melambung. semuanya tgk pd kelulusan pulak tu. hopefully x membebankan mana2 pihak la. maskahwin pulak dah ditentukan mengikut negeri. tapi ade certai negeri, hantaran menjadi milik sepenuhnya pengantin perempuan. tapi sue x buat gitu. mcm sue dulu, duit hantaran mmg guna utk ringankan beban family, utk kenduri, belanja brg dapur dsb.

    semoga termakbul doamu itu. amin..amin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Kak Su.. Untuk pendapat & doa tu.. Doakan juga semua urusan Zam dipermudahkan ya :))

      Delete
  5. amboii dah nak kwin ke zam.hehe mesti dh da calon ni kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Doakan yang terbaik utk Zam ye Solehah.. :))

      Delete
  6. MV dulu belanja kawen tak smpi 10k.tp skg mak ai,,cuma mas kawen skg mmg kena bagi lebih sebab skg harga emas mahal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. Mcm2 yg perlu difikirkn.. Apapun, doakan ursan Zam dipermudahkan, ya :))

      Delete
  7. semoga bertemu jodoh yang solehah!

    ReplyDelete