e

Tuesday, April 9, 2013

Antara Privasi & Rahsia.. Samakah?






Tiba-tiba terfikir tadi, apakah maksud privasi sama dengan maksud rahsia? Sekali dengar & faham, seakan sama, tapi mungkin berbeza makna & perincian..

18 comments:

  1. Rahsia merupakan satu perkara yang tidak diketahui oleh semua orang dan hanya beberapa orang sahaja yang mengetahunya.....
    Privasi adalah suatu keadaan yang tidak mahu diganggu oleh sesiapa dan memerlukan ketenangan dalam menyendiri....

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah.. bagus betul huraian tu.. thanks!

      Delete
  2. aaa mcm sama, mcm different jugak. ntah la hehehe.

    ReplyDelete
  3. Dua perkara yang berbeza, tapi sukar nak dijelaskan....

    ReplyDelete
  4. lain..rahsia hanya org tertentu yang tau..privasi adalah ruang

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks utk pendapat Mrs Velentine ;)

      Delete
  5. rahsia tu satu informasi... privacy tu satu keadaan...

    masing-masing kandung makna tanak bgtau orang lain.

    hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. perbezaan, dn persamaan.. bagus.. thanks for the opinion ;)

      Delete
  6. hihi..tak tahu lah juga..nak kata sama tak juga...beda tak juga..hihi

    ReplyDelete
  7. hmmmm...privacy ngan rahsia..cam sama je..hahahaha

    ReplyDelete