e

Sunday, April 21, 2013

Peperiksaan Semester Akhir | Kertas Soalan Calon Tak Cukup!



Pertama kali jadi macam ni sejak melanjutkan pelajaran di awal 2012. Dan antara calon yang lewat menerima kertas soalan tu ialah Zam sendiri. Dah nasib.. Ingatkan nama bermula dengan huruf A (Ahmad), dapatlah duduk depan.. Rupanya duduk di meja ke 147 dari 151.. Nun jauh di sudut hujung dewan peperiksaan. 

Dan nak dijadikan cerita, kami yang duduk di penjuru belakang ni lah yang tak dapat kertas soalan tadi apabila pengawas peperiksaan mendapati kertas soalan yang dihantar dari center di KL tak mencukupi. Memandangkan mereka hanya boleh membuka soalan tersebut di dalam dewan di hadapan calon, jadi mereka lewat mengesan masalah itu. Dah buka & edarkan, baru sedar tak cukup. 

Terpaksalah Zam & 21 calon yang lain menunggu sebelum kertas soalan siap di fotostat, sementara 100 lebih calon yang lain dah mula menjawab soalan.  7minit selepas exam bermula, kertas soalan siap dibuat salinan, tapi malangnya masih tak mencukupi.. Adoi.. Terpaksa tunggu 11 minit lagi sebelum Zam dapart kertas soalan tu..

Published with Blogger-droid v2.0.9

18 comments:

  1. eh, ada juga mslh mcm tu?
    siannya.

    ReplyDelete
  2. pernah jgk rasa cengini...cuak la kejap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zam tak cuak, lepak & rilek je.. hehe

      Delete
  3. ksian abg zam sy pon prnah jadi cm tu. tp sy sorang je yg x dpt hehe

    ReplyDelete
  4. aiyooo!! bgi xtra tyme mnjwb lar cmtu.. but, it is an awesome memory till 2day, rite ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah, ada extra time.. tp syukurlah zam dpt siapkan awal.. :)

      Delete
  5. poblem mcm 2 pn ada upanya. klu saya la,mst dh cuak sbb yg len dh start dok jawab.hehee :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. zam cool saje.. smbil jaga minda jgn menerawang kat tempat lain.. fokus kt exam je

      Delete
  6. hahaha.

    janji dapat jawab 11 minit lebih lama dari orang lain

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. org lain ramai keluar awal.. sng sgt kot.. hehe

      Delete
  7. macam nie pun ada ek...nie mesti kes terlepas pandang....

    ReplyDelete
  8. la, macam mana boleh tak ckup pula..patotnya dah tau pelajar ada berapa..mesti tension kena tggu lagi..

    ReplyDelete