e

Wednesday, June 12, 2013

Benarkah Rakan Anda Like Page Minuman Keras Di Facebook?

Assalamualaikum & Selamat Tengahari. Baru-baru ini, Zam kerap terlihat beberapa rakan Muslim yang like page minuman keras di newsfeed FB Zam. Bukannya 1 jenis, tapi macam-macam. Itu yang Zam pelik, kenapa perlu like page seperti itu?

Tak lama lepas itu, ada seorang rakan di sekolah tegur Zam, katanya Zam like satu page produk kesihatan lelaki di FB. Pelik juga, bila masa Zam like page yang dia maksudkan. Dan semalam, seorang lagi rakan tegur Zam tentang perkara yang sama. Alamak.. Malu juga rasanya kalau ramai yang tahu tentang perkara tu.. Blogger Emas Putih pun alami perkara yang sama dengan Zam semalam. Ni yang konfius ni..

Teringat balik kes like page minuman keras di FB tu.. Agaknya, mereka pun alami perkara yang sama macam Zam. Hanya dapat tahu bila ada orang yang maklumkan.. Kalau like page yang elok-elok, tak apa juga.. Isk bahaya-bahaya..

16 comments:

  1. suami akak pun pernah kena macam tu...

    ReplyDelete
  2. Kita tak LIKE. Tapi page yg berbayar (sponsor page) mmg auto naik mcm kita yang LIKE page tersebut. Jadi feed like page akan naik ke wall rakan rakan kita...

    ReplyDelete
  3. oh.. pernah jadi kat kawan saya. saya nampak dia like pages minuman keras... october's fest tak salah... maybe sebab kes2 macam ni la kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. mcmnlh klu kita ygkna.. nauzubillah

      Delete
  4. Hackers kot...mslh kalau selalu mcm ni.

    ReplyDelete
  5. hackers punya kerja la tu... mesti ada salah satu link yang like tu adalah spam...

    ReplyDelete
  6. tu yang malas nak like tu dik...

    ReplyDelete
  7. bahaya ni...kak MV pernah kena..page seks pulak tue mak ai..malu doh

    ReplyDelete
  8. memg bahaya sekarang..mcm2 org buat

    ReplyDelete