e

Sunday, June 16, 2013

Masterchef Selebriti 2 Episod 34: Syanie Tersingkir Kerana Kesilapan Teknikal


Assalamualaikum dan selamat malam. Episod Masterchef Selebriti Musim ke 2 minggu ini bersiaran selama 2 jam setelah memberi laluan kepada Anugerah Blokbuster semalam. Setelah melalui Cabaran Peti Saji Misteri dimana perlu menggunakan 15 bahan masakan atau sebahagian darinya di episod 33, Cik Ta membuktikan kebolehan memasaknya kepada juri dan memberikannya kelebihan dari segi masa ketika memasak di dapur Masterchef untuk cabaran seterusnya. 

Sewaktu beralih ke cabaran memasak menggunakan microwave, sekali lagi Cik Ta terselamat bersama Celina, dengan Celina sebagai juara malam ini dan meninggalkan Syanie, Kenchana dan Syura ke Cabaran Penyingkiran di Episod 34 dimana bahan utamnya ialah ketam nipah. SIAPA BAKAL TERSINGKIR? Kita nantikan sebentar lagi.

UPDATED! Keputusan Telah Diketahui!

Akhirnya Syanie Tersingkir pada malam ini kerana tidak mengikut syarat yang dikenakan iaitu mengeluarkan isi dari 3 ekor ketam dan bukannya 2.. Isunya kesalahan secara  teknikal, dan bukannya kerana masakan beliau kerana kesemua peserta menampilkan masakan yang tidak begitu menonjol dan kerana itu, keputusan diadili secara teknikal. Bagaimana pun, beliau berjaya mengumpulkan dana sebanyak RM8500? Tahniah!

Ps: Sebenarnya Zam sedih juga Syanie terkeluar ni.. Huhuhu

Published with Blogger-droid v2.0.9

10 comments:

  1. Assalamualaikum.. Cikgu pon sedey yea.. saya pon sedey sbb syanie terkeluar sbb dia berbakat dan layak masuk top 3 or top 2.. tapi nak uat mcm ner.. dah tak der rezeki.. :)

    ReplyDelete
  2. nak jadi chef memang kena ikut arahan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu.. mgkn perkara ni terlepas pandang oleh Syanie..

      Delete
  3. ohh,,sedeh2,,takpa, bukan rezeki dia la tu

    ReplyDelete
  4. ooo..itu la silap teknik nyer..td on tv dh nak abes masterchef..tkejut gak syanie kuwa..tp nk wat camne..rezeki masing2...

    ReplyDelete
  5. uiiiii rajinnya update pasal masterchef ni...

    ReplyDelete