e

Tuesday, June 18, 2013

Masterchef Selebriti 2 Episod 36 : Tiada Penyingkiran, Sistem Permakahan Baru Diperkenal



Assalamualaikum dan selamat malam. Sesuatu yang amat menggembirakan buat peserta Masterchef Selebriti pada episod kali ini apabila tiada penyingkiran diumumkan, biarpun Pasukan Biru yang dianggotai oleh Syura dan Kenchana tewas kepada Cik Ta dan Celina melalui Cabaran Sajian Luar terakhir yang diadakan semalam. 

Walaubagaimanapun, satu sistem pemarkahan baru diperkenalkan dimana mulai episod ini dan 3 episod seterusnya, mereka akan bersaing sesama sendiri dalam mengumpulkan markah tertinggi sebelum ke peringkat akhir. Untuk setiap episod, 1 cabaran akan diberikan dan markah berskala 1 hingga 4 akan diberikan kepada mana mana peserta mengikut kebolehan mereka mengendalikan cabaran yang diberikan.

Apa yang menarik, dalam episod kali ini Dato Fazli Juara Masterchef Selembriti Musim Pertama dijemput untuk memberikan cabaran kepada peserta Top 4 Masterchef. Mereka dikehendaki meniru signature dish dari Dato Fazli, yang akhirnya berjaya dilakukan oleh Cik Ta dengan baik apabila menerima markah 3/4 dari para juri, manakala Celina 2/4, Syura 1.5/4 dan Kenchana 1/4.

Terus menyaksikan episod Masterchef Selebriti Musim Kedua pada hari Sabtu hingga Selasa pada pukul 9 malam di Astro Ria saluran 104~

6 comments: