e

Monday, July 15, 2013

Doa Menghilangkan Rasa Sedih Dan Malas

Assalamualaikum & Selamat Pagi. Di hari yang ke 6 berpuasa ini, diharapkan anda berada dalam keadaan yang baik baik sahaja. Tapi, mungkin ada juga di kalangan rakan-rakan kita yang mengalami perasaan yang tidak menentu tiba-tiba, jadi Zam ingin kongsikan doa ini buat panduan bersama. Semoga dengan mengamalkannya, anda dapat menjalani hari hari mendatang dengan lebih tenang :)




DOA MENGHILANGKAN RASA SEDIH & MALAS

(Allohumma innii a’uudzubika minal hammi wal hazan wa a’uudzubika minal ’ajzi walkasal, wa a’uudzubika minal jubni wa bukhli, wa a’uudzu bika min gholabatid-daini wa qohrirrijaal )

“Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu dari sifat lemah dan sifat malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat pengecut dan kebakhilan, aku berlindung kepada-Mu daripada bebanan hutang dan kezaliman manusia.” (HR Abu Dawud 4/353)

14 comments:

  1. nice sharing. fae dah bookmark this page. mari sama2 amalkan :)

    ReplyDelete
  2. bagus sangat doa...tengah malas sangat ni...tq

    ReplyDelete
  3. terima kasih abe.. kdg2, dalam hepi deno pun ada sedih sbb banyak perkara tak dapat buat disebabkan sakit deno ni... terima kasih abe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ur welcome dik :) apa yg penting, adik kekal happy ya :))

      Delete
  4. Thanks for sharing.. Saya selalu lupa doa ni..alahai.dah macam mak nenek dah ni

    ReplyDelete
  5. Ingatlah bahawa Allah sentiasa ada bersama kita..

    ReplyDelete