e

Saturday, July 20, 2013

Kanak Kanak 3 Tahun Lemas Dalam Kereta- Kisah Sedih

Assalamualaikum & Selamat Pagi. Awal pagi tadi sebelum sahur Zam sempat membaca perkongsian dari saudara Hasrul Hassan tentang berita sedih yang dipetik dari KOSMO Online. Dan kemudian, Zam terjumpa pula perkongsian kisah benar disebaliknya yang dikongsikan oleh blogger Ben Ashaari di FB.. Al Fatihah buat anak tersebut.. Sedih bila mengenangkan kejadian yang menimpa dirinya dan ahli keluarga.. Sama samalah kita ambil iktibar darinya..


8 comments:

  1. Assalamualaikum w.b.t.. Along baru baca tadi.. Sedih betul.. Dah share dengan kawan-kawan di Facebook..

    ReplyDelete
  2. KESIANNYE , hmm. tulah lainkali berhati-hati. bila da jadi camtu, nak patah balik pun dah ta guna kan

    ReplyDelete
  3. dah tak sanggup nak baca cerita ini akibat kelalaian parent.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya guru. saya tau bagaimana bebanan seorang guru. pabila terlalu banyak kerja, memang terjadi begitu. saya rasa tak patut labelkan dia sebagai lalai kerana dia terlupa disebabkan terlalu banyak beban yang dia bawa. saya pernah jadi kerani pejabat. habis waktu kerja, habislah kerja. Guru tidak begitu. kerjanya dari sekolah dibawa ke rumah. dari rumah sudah ingat hal sekolah. Jadi, fahamilah masalah ibu ini. bukan ini pintanya.

      Delete
  4. nak salahkan ibunya, ibunya dah mengesali kelalaiannya...semoga roh arwah anaknya sentiasa menantinya di akhirat kelak, amin. al-Fatihah

    ReplyDelete
  5. ajal telah ditentukan allah hanya jadikan kecuaian si ibu sebagai penyebab..

    ReplyDelete
  6. Seumur hidup rasanya dibebani dgn perasaan serba salah yg teramat (kalau saya). Apa2 pun semoga ibunya itu tabah dan lebih berhati2.

    ReplyDelete
  7. semoga roh anaknya tenang di alam sana.. kepada si ibu, Zam doakan semoga dia diberikan kekuatan.. bkn senang nak hilangkan trauma tu..
    pd rakan2 pembaca, thanks 4 ur comments :)

    ReplyDelete