e

Monday, August 26, 2013

Rancangan Memasak Yang Tertunda Sejak Bulan Puasa



Kiwi Pancake a.k.a Lempeng Kiwi. Sebetulnya, Zam dah lama nak buat lempeng ni- masa bulan puasa, sehari sebelum Zam pulang ke Semenanjung untuk beraya. Bahan-bahan semua dah dibeli, tapi nak dijadikan cerita, gas memasak Zam boleh habis waktu memasak hidangan berbuka petang tu. Nak call kedai, dah tutup.. Nak tak nak, 2 minggu lepas bercuti di Semenanjung dan bila dah pulang ke Kuching semula, baru Zam dapat buat. Eksperimen pertama tu.. Jadi tak sempurna sangat.. Hehe



24 comments:

  1. wah zam ni berbakat memasak rupanya...bila agak2 akak boleh rasa air tangan zam? *_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. berbakat? hehe.. zam biasa2 je.. Tgu akak dtg srwk ar mcm tu.. hehe

      Delete
  2. msk sndiri kr ni.. wuyoo.. rajin la zam.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah.. akhir2 ni rajin skit main masak2 ;D

      Delete
  3. puas hati bila rasa air tangan sendiri.....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa mcm tu ar..biarpun xsesedap mkn di luar, tp kepuasan tu yg kita dpt

      Delete
  4. mmmm.. nmpak cantik n nampak sedap ^_^

    ReplyDelete
  5. pndaii abg zam masak ehhh hehhe like2

    ReplyDelete
    Replies
    1. bolehlah, cuba2 ;D bnyk kna plajari ni

      Delete
  6. Rajinnyerr..Tu zespri kiwi ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup, ;)) Zespri.. tibe2 rajin je ni Ummi.. heh2

      Delete
  7. wow!!! rajin abe buat... nampak sedap! kiwi kan best, malam pula dgn lempeng... dap3 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. abe titibe rajin lps tgk masterchef.. hehe... dik deno boleh cuba buat sendiri gak ni ;)

      Delete
  8. Jangan lupa pergi audition Masterchef..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. klu ade rezeki, leh cuba bro ;D

      Delete