e

Tuesday, October 22, 2013

Daging Ba Alif Ba Ya Cincang Dalam Sos Spaghetti??


Assalamualaikum dan selamat malam. Cerita yang nak dikongsikan seperti tajuk entri diatas ni, memang mengejutkan. Insya Allah, semoga ia dijadikan iktibar buat kita dalam memilih bahan masakan dan makanan di masa akan datang. Jangan ambil mudah dengan beranggapan semua yang dijual dan memasuki pasaran Malaysia itu semuanya halal. Bila jadi macam ni, memang loya tekak dan menyesal sampai tak sudah lah..

Jenama yang disebutkan dalam cerita ini, memang tidak asing lagi.. Selalu juga iklannya keluar di kaca tv. Pada yang ingin mendapatkan kesahihannya, boleh melakukannya jika berkunjung kemana-mana pasaraya. Belek dan baca label yang ditulis dengan teliti. 

Untuk membaca kisahnya, bolehlah menekan pautan ini:

PS: Setakat ni, Zam tak pernah berminat nak cuba sos segera untuk spaghetti.. Cuba buat sendiri walaupun tak sesedap mana..

22 comments:

  1. Aaa...sya pnh terbeli jgk skali sos spagetti segera tapi tak pasti jenma ap..kna berhati2 la selepas ni...

    ReplyDelete
  2. Kena hati2 la.. klu mkn kat cafe mcm mana pulak

    ReplyDelete
  3. susahnya sekarang ni..dah terlalu byk produk sampai kdg2 xboleh nak kenal pasti..cuma kenalah lebih berhati-hati lepas nie...

    ReplyDelete
  4. Nauzubillahi minzalik... yang haram tetap haram..

    ReplyDelete
  5. Kak ina pernah belek botol sos tu..memang takde tanda Halal...

    ReplyDelete
  6. eh yeke ni zam. btl ke ni dh disahkan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kisah ni diambil dr pglmn seseorang.. mmg tak dpt nak sahkan kalau tak lalui sdri.. appn, yg penting kita beringat

      Delete
  7. dah banyak benda yang meragukan sekarang.

    ReplyDelete
  8. aku mmg akan belek ingredients seblom beli apa2 produk makanan, stakat nih blom jumpa yg ada pork/ham/lard/bacon dan yg seangkatan dengannya dalam sos spaghetti pr**o...

    ReplyDelete
    Replies
    1. td belek, mmg tk jumpa.. cuma yg was2 bila takada label halal, dan ada pelekat yg baru ditempek di bungkusan asal

      Delete
  9. Buat sendiri lagi terjamin. Halal and mungkin bole jadi lg sedap sbb air tangan sendiri. Hehe

    ReplyDelete