e

Saturday, October 19, 2013

Dah Tak Seronok Ke Satok..

Terasa lapar di pagi hari, buatkan Zam teringin nak makan roti nan di Satok. Hari Sabtu kan, jadi elok gak kalau keluar jalan-jalan cari makan. Tapi, bila difikirkan, semata-mata nak kesana untuk makan sahaja, macam tak berbaloi. Kalau dulu, selepas pekena roti nan, Zam boleh terus sambung jalan-jalan di Pasar Tamu Satok. Dekat saja. Seronok mencari barang basah atau apa saja yang diinginkan. Tapi sejak Pasar Tamu Satok dipindahkan ke Kubah Ria, rasa macam dah tak meriah lagi macam dulu. Hilang suasana keseronokan tu. Tempat baru, biarpun dikatakan lebih selesa, tapi suasananya meriahnya agak hambar..


18 comments:

  1. dah lama tak makan roti nan nie zam...yg bestnya pada kuah roti nie

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama gak zam tk mkn ni.. last pun kt putra jaya dlu..

      Delete
  2. Replies
    1. itu, Zam last mkn kat putrajaya, mamak kembar

      Delete
  3. Kan.. Ingat Vee sorang je fikir camtu. I miss the old stuffs kat seberang. Now dh kosong, tarikan pelancong pun dh kureng..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. bila susunan gerai dh tk sma, mcm tu lh jd..

      Delete
  4. benda yg kita dah biasa, bila bertukar mmg tak best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm tu lh.. baru, tk semestinya best..

      Delete
  5. besarnya roti canai...bole kenyang sampai petang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. roti nan tu dik :) roti nan ni, lbh sihat lh dr roti canai.. mmg best

      Delete
  6. memang dah tak best.. sunyi je.. dulu selalu jugak pergi situ.. sekarang memang tak la kalau takde hal2 mustahak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mcm tkde tarikn sgt dh.. slh siapa? hmm

      Delete
  7. Roti nan arab sya pnh mkn..liat sgt..huhu..tak pnh smpai ke sarawak..tringin nk ke sana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yg gmbr kat atas tu, zam dah mkn, mmg lembut n gebu giler.. mmg best sgt... terbaik dik

      Delete
  8. eyh2.. abam zam blogger serawak ke?? sy pun.... kuching memey dekat je dgn pasar satok.. jln kaki pun sampai.. a'aaa da ta se'best dulu pasar tu.. pastu da jaoh da nak g pasar kat kubah ria tu.. huhu.. jmput dtg ke blog sy.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah.. kmk diam d kuching .. hehe insya Allah dik :)

      Delete
  9. teringin nak pergi sarawak tapi belum ada kesempatan lagi

    ReplyDelete