e

Sunday, November 24, 2013

Bukan Mudah Nak Hiburkan Orang Dengan Lawak

Assalamualaikum & selamat malam. Sekarang ni, antara rancangan yang jadi tontonan dan pilihan ramai semestinya Maharaja Lawak Mega kan.. Penat penat berkerja seminggu, hiburan santai yang dapat membuatkan orang ketawa macam ini antara remedy yang dicari. Sekurang-kurangnya boleh release stress yang ada.

Bila tengok persembahan peserta, biasalah kalau ada lawak yang tak menjadi dan tak berjaya buatkan orang ketawa. Banyak faktor gak yang menyumbang ke arah tu, mungkin sebab situasi dan mesej yang cuba disampaikan tak difahami oleh audience. & banyak lagi sebab yang korang sendiri boleh nilaikan. Tapi.. nak mem'boo' mereka pun tak patut gak, sebab melawak ni bukan kerja yang senang.. Kadang-kadang, bakat banyak memainkan peranan.. Contohnya macam Nabil di bawah ni.. Sepanjang persembahan, Zam asyik gelak.. Lawaknya berisi, dan ada point yang buatkan orang tergeletek hati.. 



2 comments:

  1. hehe tu la kn. sebenarnya pelawak ni bukan mudah. yela, xknla kita nk syiok sndiri gelak sorg2 n xbg org gelak. nt org kata kita perasan lak.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kita ingat lawak kita akn menjadi, tp org tak gelak.. mmg kena tanggung sdri azab tu tp sabar jelah kan

      Delete