e

Friday, January 10, 2014

Ini Rupanya Bila Buih Sabun Membeku


Assalamualaikum & selamat pagi. Pernah tengok bagaimana rupanya buih membeku di bawah suhu takat beku? Tak sangka pula keadaannya yang mudah pecah itu dapat dikekalkan dengan baik. Mungkin sebab kita duduk di negara beriklim khatulistiwa, kita tak pernah terfikir pun mengenai perkara ini. Menarik kan?

29 comments:

  1. Assalamualaikum. subhanallah. cantiknya sabun membeku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak bagitau, next week keluar review blog. jgn lupa singgah dan baca. maaf sheila lambat buat review :(

      Delete
    2. waalaikumussalam.. oo ye ke.. thanks ye ;)) its ok :))

      Delete
  2. hoho..
    mmg menarik nie..
    x tercapai dek akal pun ada.
    x sangka buih pun boleh membeku..
    betul2 ekstrem tu suhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. mungkin sb kita tak duduk sane .. hehe

      Delete
  3. subhanallah....cantik sgt2 ciptaanNya... (^_^)

    ~Admin : QasehMuslimah-Munirah~
    http://qasehmuslimah-munirah.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. subhanallah..tak pernah terfikir pun buih akan membeku..tp nmpk cantik pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab buih mudah pecah kan.. maknanya pembukuan tu berlaku dengan sangat cepat

      Delete
  5. Replies
    1. kan.. sejuk samapi sempat buih tu membeku

      Delete
  6. bile pulak nak pegi tempat -9°C tu..hehe

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. kan.. gegirl mmg suka yang cantik2 ni :)

      Delete
  8. Subhanallah ..Maha Suci Allah ... it's pretty ! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan :) bila jadi mcm ni, cantik lak.. mcm bola pingpong

      Delete
  9. brrrrr.... mesti.... shejukkk.... gilerrr.... X3

    ReplyDelete