e

Monday, February 10, 2014

Perlu Kah Untuk Bagi Semua Orang Faham Situasi Kita?


Assalamualaikum semua.. Sebenarnya apa yang dikongsikan kali ni ialah status Zam pada malam semalam. Tiba tiba terlintas di fikiran.. Orang di sekeliling akan menilai kita dan situasi yang dialami berdasarkan pendapat mereka sendiri tanpa menghiraukan samada dia salah atau tidak. Mereka tak kan tahu isi hati kita, jadi perlukah kita berusaha untuk membuatkan mereka memahaminya? Pada Zam, tak perlu.. Tak pasal pasal kena pangkah balik nanti.. Buat penat je.. Jadi teruskan kehidupan, cuba hadapi kesulitan dengan tenang, dan buat rilek-rilek sahaja :)

25 comments:

  1. kadang-kadang berdiam adalah lebih baik....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut situasi, mmg berdiam tu ada kebaikannya

      Delete
  2. betul tu zam, chillex sudah, wat lek wat peace... melantun2 sangat pun tak guna, takut esok2 termakan diri sendiri balik...orang memerhati dan orang menilai... lainlah kalau memang jenis yang tak berfikir tu... ikut sedap tekak jer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah.. betul tu.. termakan dr sdri tu yg merbahaya.. lg lh org tgk..

      ps: chillex ae? suka perkataan tu ;D

      Delete
  3. btol tu.. yg lebih faham situasi kita dan slalu bsama kita adalah Allah.. ^^

    ReplyDelete
  4. setuju ! hanya kita dan Allah je tahu dah cukup

    ReplyDelete
    Replies
    1. redha Allah lbh penting dr redha manusia kan

      Delete
  5. betul sangat tu...apa2pon kita lebih kenal diri kita...^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hanya kita yg kenal dri sendiri.. jd pandai2lah bw diri tnpa mgharap org lain

      Delete
  6. buat cool je..tenangkan hati sendiri...Allah ada

    ReplyDelete
  7. tak pyhlah terangkan lebih2... biar kita dan Allah je tahu...

    ReplyDelete
  8. ye..tak perlu nk bg org faham situasi kita. bg sy..yg penting kita tau mcm mana nk mghdapi pape je situasi kita dgn bijak..jgn smpai kita ada mslh ke..org lain pulak yg kena tempias..x elok mcm tu..kan kan kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ybetul betul betul... zam setuju dgn semua pendapat adik

      Delete
  9. yep, masing2 pun ada story masing2, dan kita tak boleh expect org lain faham apa yg kita lalui dan rasa, cukuplah sekadar mengadu pada Allah Taala, sebab hanya Allah Taala saja yang faham 100%, lebih dari apa yg kita sendiri faham berkenaan apa yg kita lalui dan rasa... heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. setujuu sis, semuanya sekali~ brilliant!

      Delete
  10. Buat tak tahu je. Mulut tempayan boleh ditutup, tapi mulut manusia? Jahit je terus. Hehehehe

    ZH Blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. jahit?? kalaulah boleh.. hehe.. tp zalim tu.. haha

      Delete
  11. diamkan saja sudah cumanya kalau nak berpesan utk berhati2 tak salah asalkan jgn smp mengaibkan..

    ReplyDelete