e

Sunday, February 23, 2014

Susah Dah Nak Percaya Info Di FB


Assalamualaikum & selamat malam pembaca yang budiman. Minggu lepas, Zam perasan info mengenai merawat serangan stroke dengan mencucuk jari disebarkan dengan meluas di FB. Terdetik di hati Zam waktu tu, 'ni mana pula la info ni dicedok.. macam tipuu je..".. Jadi, Zam abaikan info tu sebab perkara macam ni memang tak disahihkan oleh mana mana pakar lagi.

Dan baru sebentar tadi, Zam dapt tahu tentang kepalsuannya menerusi halaman Dr. Zubaidi Hj Ahmad.. Jadi lepas ni, sama-sama lah kita berhati hati sebelum berkongsikan apa-apa info di FB ya..

PS: Salah satu darinya lagi, tentang ais ni..


19 comments:

  1. Kalau ais memang tak elok.. Gila ke nak makan makanan yang panas? Suam2 bolehlah..ekekeke

    ReplyDelete
  2. Betul tu Zam,susah kita nak percaya kalau tak siasat betul2 ..
    Tp org kita main share jer tanpa usul preksa ...
    Sbb benda ni mcm dah jd wabak dah sekarang ..
    Dpt jer INFO nak share walaupon hujung pangkal BELUM SAHIH sepenuhnyerr..

    ReplyDelete
  3. Apa yang kita baca dalam Facebook tu semua, ada kalanya tidak boleh dipercayai langsung.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu yg kna hati2.. tkut mudarat kt kita

      Delete
  4. la ni mcm ni la, bila cuaca panas, minum air sejuk... bila cuaca sejuk, minum air suam... simple dan logik kan?... kuikuikui ;p

    ReplyDelete
  5. Betul2... lame dah tengok benda-benda gini... dh xleh caye 100% info dalam fb, kene kaji sendiri jugak...

    "Keep Smiling"
    ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu dpt status mcm ni lg, jgn trus share

      Delete
  6. manusia nie kekadang telebey pandai...tu pasai byk sgt ajaran sesat...

    ReplyDelete
  7. macam2 info yg xberasas kan ? sbg reader, kita kena bhati2 ngan maklumat2 yang blom pasti sumber nya..

    ReplyDelete
  8. haruslah kita berfikir akan berita yang disiarkan di facebook ....cari jawapan yang sahih dan betul.......

    ReplyDelete
  9. panas2 skrg suka minum ais... huhu

    ReplyDelete