e

Friday, April 18, 2014

Bila Zam Teringin Nak Makan Sesuatu Yang Pedas


Assalamualaikum & selamat tengah hari

Ingat sebelum ni Zam teringin nak tanam pokok cili sendiri dekat sekolah? Ha.. Susulan dari cerita itu, Zam beli cili seringgit untuk kegunaan sendiri. Jadi bila Zam teringin nak makan sesuatu yang pedas di rumah, Zam buat Nasi Goreng ni, sambil guna perencah Nasi Goreng Kampung Seri Aji. Cili tu pula, diblend bersama bawang merah dan bawang putih.

Lauknya, ayam goreng je, dengan raita bawang untuk sejukkan sikit lidah ni bila terpedas sangat. Dan kuning telur separuh masak kesukaan Zam ;)

20 comments:

  1. cantik kuning telurnya.. kalau Alycia dah lama pecahkan dlm kuali.. tak suka kuning telur yg bulat camtu hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih.. zam lak suka kuning telur mentah mcm ni.. masak skejap je

      Delete
  2. Sedappppnya! Telur tu cantikkkk..

    ReplyDelete
  3. Makan kalau tak pedas tak ada umpphh.....hehe

    ReplyDelete
  4. terus rasa nak makan nasik goreng cam tu jugak...taknak org lain yg masak..nak yg tu jugakkk..hhuhuhuhu..mood mengidam ni

    ReplyDelete
  5. makan lau tak pedas..kurang menyengat sikit..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada masa, mmg nk mkn yg pedas.. bkn setiap masa lj\h klu zam :)

      Delete
  6. Zam buat macam mana telur tu? Akak kalau makan nasi goreng, mesti nak yang ada cili padi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam masak guna oven :)) kmudian amik kuning je

      Delete
  7. slurppp...boleh kongsi sket? haha

    ReplyDelete
  8. hebat skill memasak chegu zam kita, mai ckittt, tp excluding the cili lah, hehee~ ;3

    ReplyDelete
  9. Ohsemm.Nampak macam besttjeee ! terliuq

    ReplyDelete