e

Friday, April 25, 2014

Songkok Tinggi

Assalamualaikum dan selamat petang semua.

Zam baru je selesai solat Jumaat di Kuching, dan kebetulan dah lengkap berpakaian dengan songkok tinggi ni, rasa nak selfie jap. Niatnya, nak share sal songkok tinggi ni.

Kalau kat Sarawak ni, memakai songkok tinggi ni memang kebiasaan. Style orang Melayu Sarawak. Selain Sarawak, orang Johor pun biasa dengan syle ni kan? Selain dua negeri ni, ada tak mereka di negeri lain yang pakai songkok ni?


13 comments:

  1. serba hitam ye arini..kat johor memang ada style songkok tinggi nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. a ah.. dr atas smpi bawah mmg hitam ;)

      Delete
  2. pak cik saya yang johor pun pakai songkok tinggi camni, kalau negeri lain tu xtau la

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. ada yg tinggi lg dr ni, tp zam amik yang sedang2 saje ;)

      Delete
  4. ok baru tau orang melayu sarawak pun pakai songkok tinggi....igtkan kat Johor saja..

    ReplyDelete
  5. kalau dekat johor memang dah biasa nampak songkok tinggi ni..tapiiii..cuba zam try pakai dengan baju melayu teluk belanga..lagi smarttt.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. zam tak pernah ada baju teluk belanga.. menarik gak cadangan tu.. nmpk smart ae? ;)

      Delete
  6. Assalamualaikum sheila datang blogwalking daripada blog kak mia liana http://www.mialiana.com/2014/04/senarai-url-blog-3.html

    *macam orang lama. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam Sheila.. wah rajin bw ye.. apn, mcm org lama eh? hehe

      Delete