e

Saturday, May 3, 2014

Bunga Ni Berbau Harum Di Waktu Malam

Assalamualaikum dan selamat malam semua.

Cadangnya hari ni nak buat 2 entri lagi dengan auto publish sebab tahu dah akan sibuk sepanjang hari sebab menghadiri majlis perkahwinan kawan baik. Tapi punyalah sibuk sangat sangat, sampai nak buat entri auto publish pun tak sempat. Huhu

Jadi sekarang dah malam, tulislah apa yang terasa mudah nak diceritakan.. Ha.. Ni bunga ni, Zam tercium tadi di waktu malam. Memang wangi baunya.. Lembut je.. Ada sesiapa yang tahu namanya?

18 comments:

  1. Bunga kesidang, atau bunga tikar seladang atau bunga kerak nasi...ada 3 nama yang diberikan.

    ReplyDelete
  2. Opah saya panggil nama bunga kerak nasi.. Penjual bunga panggil bunga kesidang. Jiran saya panggil bunga tikar seladang.. Ini kerana depa dari tempat berlainan.. Hihihi..

    ReplyDelete
  3. iqha rasa iqha tahu..ermm,,,niiiii bukan bunga kesidang ke?ada orang panggil bunga kerak nasi jugak kan?ke salah?hehehe.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye lah kot.. zam bru thu ni.. hehe

      Delete
  4. Tu lah kerak nasi :D. bukan setakat malam jer sebenarnya... sepanjang masa..cuma bila malam, udara segar... lagi terserlah bau dia... :D ... cuba check gambar bunga kerak nasi kat sini

    ReplyDelete
  5. Bukan Morning Glory ke tu? <-- But then morning tu maksudnya pagi n bukannya malam..sebarang teka je ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan2.. tu ramai kawan blogger yg dh bgtau jwpn :)

      Delete
  6. ingt bunga harum mlm..tp besar sikit kelopakny..kt umh sy ada dua pokok harum mlm nie baunya wangi di waktu mlm

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. kawan2 dh gitau tu :) rasanya betul dah

      Delete
  8. yeah... kerak nasi, kan? ;3

    ReplyDelete