e

Monday, May 26, 2014

Kek Kesukaan GEGIRL?


Assalamualaikum semua :)

Haa.. Kali ni jom borak sal kek lak.. Kek ni walaupun asalnya datang dari barat (dan sesetengah pendapat mengatakan dari Mesir kerana terdapat penemuan rekod paling lama penghasilan roti), ia cukup sinonim dengan apa-apa acara, majlis dan perayaan di negara kita. Penghasilannya, dari bentuk tipikal seperti cakera, kini ia tampil dalam pelbagai bentuk dan rupa, sesuai mengikut citarasa setiap individu.

Kalau tengok sekali imbas gambar kek diatas, tentu ramai gegirl yang suka ni. Macam sesuai je untuk tema yang korang suka. Tona warna pun dah macam kegemaran korang.

(Eh ye ke tidak ni? Zam ni sesuka hati je bagi pendapat)

PS: Info tambahan, kek ni dikatakan bermula dengan sejarah pembuatan roti, dimana kek yang terawal bukanlah seperti yang kita ketahui sekarang ni, tapi berupa seperti roti yang diletakkan madu sebagai pemanis, selain dari kekacang dan buah-buahan kering yang dicampurkan bersama. Nak info lanjut, klik sini: SEJARAH KEK.

6 comments:

  1. byk sgt icing tu... tak suka...hheee

    ReplyDelete
  2. Sedapnya..klau aising fresh cream mmg mn jilat jari..yum3..

    ReplyDelete
  3. Sedapnyerrr nampak ..Tak tahula camner raser nampak kat luarni sedapp nie .

    ReplyDelete