e

Sunday, May 18, 2014

Setiap Kali Nak Makan, Mesti Nak Kena Ada Labu Sira


Assalamualaikum & selamat pagi semua..

Akhi-akhir ni bila makan nasi di rumah, mesti nak kena ada sekali labu sira ni. Jadi pembuka selera setiap kali makan. Zam dah masak sekali sebelum ni, tapi tak sampai seminggu dah habis, jadi sebelum ke Sri Aman semalam, Zam masak lagi labu sira ni.

Lepas siap, Zam simpan dalam peti sejuk. Makin lama simpan, makin rasa gula melaka tu menyerap dalam labu.

Untuk resepi dan langkah-langkahnya, boleh rujuk di SINI

6 comments:

  1. waaa mai sikit... tak pernah makan lagi labu sira, keropok ikan bersira ada la ;3

    ReplyDelete
  2. Sedapnyerrr rajin Zam masak ...

    ReplyDelete
  3. iqha selalu makan sukun sira je,,kalau labu belum penah rasa..hehe :))

    ReplyDelete
  4. tiba2 teringat arwah ayah saya sangat suka makan labu sira, saya pun suka jugak :)

    ReplyDelete
  5. tak pernah lagi makan labu sira nih.. kalau tak manis sgt boleh laa..:)

    ReplyDelete