e

Thursday, June 5, 2014

Buat Kentang Goreng Sendiri


Assalamualaikum dan selamat petang

Biasanya, french fries atau ubi kentang goreng dimakan begitu sahaja kan. Tapi bagi Zam, Zam suka buat sendiri untuk dijadikan lauk dan dimakan bersama nasi. Untuk dapatkan french fries yang rangup di luar dan lembut di dalam, Zam akan basuh dan rendam dulu ubi kentang di dalam air sejuk, kemudian rebus seketika, kemudian baru digoreng.

Zam suka makan french fries yang Zam buat ni dengan ikan dan kacang masin dalam tin tu bersama nasi. Entahlah kenapa, tapi gabungan rasanya kena dengan selera Zam :)

18 comments:

  1. biasa buat lah 2 kan..jimat-jimat.

    ReplyDelete
  2. boleh la cuba nanti..nak tau gak rasanya macam mane zam..

    ReplyDelete
  3. sedapnya Zam. Tapi memang kena rebus dulu kan. Akak pun kalau buat wedges kena rebus dulu.

    ReplyDelete
  4. nak buat sendiri boleh, jimat2 pun jimat.. :D
    tapi kalau dah malas tuh mmg tak dapatlah ahahaha :3

    tambah2 makanan bminyak and fast food nih (suka beli sbb rasa lagi sedap)

    tapi kalau kentang wedges mmg suka buat :) :) :) sedaaaaaaapppppp ^____^

    ReplyDelete
  5. kenapa rasa mcm sedap semacam je..telan air liur baca entry zam ni,,hihi

    ReplyDelete
  6. sedapnya.. lapar pula. adeh.

    ReplyDelete
  7. Weird...dan kreatifnya zam...hihi..btw,done follow sini..

    ReplyDelete
  8. buat sendiri lagi senang..hehe..jimat dah

    ReplyDelete
  9. wah..best nih..kene belajar dgn zam nih..hehe..baru boleh makan fries banyak2.

    ReplyDelete
  10. oo..rebus dulu yer..ecah selalunya potong terus goreng je..patut la dalamnye xgebu..hehe..thanks untuk info..

    ReplyDelete
  11. wahh...ada cara jugak ye nak goreng kentang? ble tgk pic zam ni tingat zmn kecik2 dlu, sy n adik suka sgt buat kentang goreng hehehe..selalu berebut nk goreng

    ReplyDelete
  12. Wah.Nampak macam sedap je ^_^

    ReplyDelete
  13. hehehe kalau buat konfem makan saja.. tak pernah lg nak makan dgn nasi..bunyi mcm sedap je..

    ReplyDelete