e

Sunday, July 6, 2014

Berbuka Dengan Rakan Senegeri, Tapi Cuma Aku Yang Celup


Assalamualaikum & selamat malam semua..

Lepas seharian, ini baru masuk entri kedua Zam. Kesibukan sebab kuliah pagi tadi, kemudian sambung ke ICT Fair di City One, Kuching. Selepas tu, terus ke rumah kawan sebab memenuhi undangan berbuka puasa di rumahnya. 

Oh ya, ada sesuatu yang Zam nak kongsikan kepada rakan blogger mengenai ICT Fair yang Zam pergi tadi. Dan ia ada kaitannya dengan entri ini. Insya Allah, Zam cadang nak buat dalam masa terdekat ni.

Berbalik ke cerita asal, kami berempat berbuka di rumah seorang rakan tadi, dan semua menu berbuka ini, dia yang masak. Sebenarnya kami berempat dari negeri yang sama. Bila duduk berjauhan dari keluarga di semenanjung, rakan-rakan senegeri ini lah yang dibuat kawan macam saudara sendiri.

Cuma diantara kami berempat, Zam seorang je celup.. Celup ni bermaksud, Zam lahir di negeri tersebut tetapi membesar di negeri lain. Jadi dialek dan loghat negeri tersebut yang dikeluarkan oleh Zam memang pelik sikit bunyinya..

Apapun, cukup suka denga ikan percik yang dibuatnya tadi.. Memang licin tinggal tulang Zam habiskan.. Nak buat sendiri, belum belajar lagi..

11 comments:

  1. ohhh,,iqha ingatkan celup apa tadi,,rupanya orang yg celup,,hikhik,,btw,,da lame tak singgah blog zam,,kesibukan sempena nak berpratikum next week,,sorry ye ;)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. takpe.. Zam faham.. selamat bepraktikum.. ngajar best2 tau

      Delete
  2. sedapnya ikan percik..budu tu yg paling tak tahan..hehe

    ReplyDelete
  3. makan ramai2 nih memang berselera..:)

    ReplyDelete
  4. Seronok dapat berbuka dengan kengkawan. Alhamdulillah. :)

    ReplyDelete