e

Tuesday, July 15, 2014

Nak Cikgu Cakap Bahasa Tamil Keee????

Baru keluar kelas tahun 6. Subjek Sains.

Bengkek.

Bernanah je hati ni.

Mana taknya, dah diterangkan berkali-kali benda yang sama. Tak sampai lima minit, minta mereka ceritakan balik, tak dapat! 

Ini bukan kali pertama. Dah berkali-kali. Bukan aku seorang, guru-guru lain pun berdepan dengan masalah yang sama.

Kenapalah dengan diorang ni.. tak faham, tak ingat apa yang cikgu ajar.. Nak cikgu cakap bahasa Tamil ke??


PS: Nasib baik marah ni sekejap je.

14 comments:

  1. Dugaan bulan puasa tu..sabaq2..mendidik bukan tugas mudah..klu depa payah sngat nk ingat..amik buku nota rebus n minum airnya...kih2

    ReplyDelete
  2. Hohohoho Cikgu dah marah la cikgu dah marah la ..Takutnyerrr takutnyerr

    ReplyDelete
  3. Cikgu jgn marah2 tau bulan Ramadhan ni bulan untuk kita banyak2 SABAR ya Cikgu hehehe ..

    ReplyDelete
  4. hee.. sabar ye cikgu..bebudak cm kitaorang ni mmg susah nak masuk dalam kepala otak..kehkeh.. :D

    ReplyDelete
  5. Sabar jela.Dugaan bulan puasa huhu

    ReplyDelete
  6. Huhuhu... paham2. Marah verbal sikit2 tu takpe lg, jangan baling kasut sudahhhh... parah tu ;3

    ReplyDelete
  7. kalau saya dulu dulu ni, cikgu suruh berdiri sampai habis kelas kalau tk dpt jawab hihihi lenguh kaki. kihkih sabar ye cikguuuu

    ReplyDelete
  8. susah jugak jd cikgu nih, nak kena fahamkan budak2.. lg susah klau dah jadi gini, terang bnyak kali pon tak faham.. adehhh~

    ReplyDelete