e

Tuesday, August 5, 2014

Tak Lalu Makan Masakan Sendiri

Assalamualaikum dan selamat petang.

Ini kisah malam tadi sebenarnya. Walaupun perut ni terasa lapar yang amat, Zam rasa malas nak memasak sendiri. Campur, tak ada selera nak makan masakan sendiri. 

Kenapakah?

Bukan apa. 10 hari balik bercuti dan makan masakan ibu dan nenek di kampung, buatkan Zam teringin nak makan lagi masakan tu. Terliur je selalu. Bila tengok stok makanan sendiri, tak ada selera langsung nak makan.

Nak atasi masalah tu, Zam beli sardin dalam tin tadi. Sebab? Sebelum balik ke Kuching hari tu, adik Zam ada request pada mak Zam minta dimasakkan sardin. Letak cili, bawang bagai. Jadi Zam tumpang merasa sekali sardin yang mak masak. Sedap. Lama giler tak makan. Untuk itu, satu-satunya masakan yang boleh buatkan Zam berselera nak makan sekarang ni, cuma sardin. Itu je resepi mak Zam yang mudah ditiru. Hehe



6 comments:

  1. bujang memang macam tu..tapi kalau mood baik nanti mood masak puk ok rasa nak masak hari hari..lebih selamat...hehehe

    ReplyDelete
  2. Nak lagi sedap, goreng dulu ikan tu. Memang rase dia mabeles. Sebab hanyir sardin tak terase.

    ReplyDelete
  3. kekadang memang teringin makan sardin

    ReplyDelete
  4. Sodappp jugak sardin sesekali layan .. Singgah menabung Old Town WC & B.Liv

    ReplyDelete
  5. erm.. lama tak makan sardin...

    ReplyDelete