e

Friday, August 1, 2014

Terkejut Dengan Harga Di Restoran Edlee Chicken

Assalamualaikum & selamat malam semua.

Semalam lepas ke KB Mall mencari kelengkapan sepupu, kami terus ke Pengkalan Chepa, dan dalam perjalanan tu sempat lah kami berhenti di restoran makanan segera Edlee Chicken. Niatnya nak bungkus beberapa ketul ayam dan minuman, dan makan di tempat lain. Kami berlapan, jadi Zam pesan 8 ketul ayam goreng, 8 tin air berkarbonat, dan 3 medium french fries. Di dalam fikiran, duk berkira-kira jumlah yang mungkin perlu dibayar. Mungkin dalam RM50.. Sebelum beli tu, kami dah buat collection beramai-ramai. Takut juga kalau duit tak cukup.

Setelah dikira semuanya, adik cashier tu bagitahu "RM34.10", dan mata Zam memang tertumpu pada skrin mesin kira.. Eh... RM34.10 je? Biar betul... Banyak beli ni, kenapa murah?

"Eh, betul ke ni dik..Dah kira air sekali?" tanya Zam tak percaya..

"Kenapa?" adik tu tanya balik

Zam nak terkeluar dah perkataan "murah".. tapi Zam tak jadi sebut bila teringatkan kata-kata orang  lain sebelum ni, kalau sesuatu barang yang dibeli tu murah, jangan cakap murah..

"Murah.." tiba-tiba sepupu Zam menjawab persoalan adik cashier tu.. Terus, adik cashier tu keluarkan kalkulator pula dan mengira harga makanan dan minuman kami, dan ternyata memang harganya RM34.10.

Perghh.. Memang puas hati lah dengan harga tu... ;)


2 comments:

  1. Da penah pegi beli kat sana hee :)

    ReplyDelete
  2. memang murah sungguh tuh.. kalau kat KFC tu dah lebih dari rm50 rasanya..

    ReplyDelete