e

Wednesday, October 15, 2014

WW: Masih Ada Yang Bawa Wang Saku Bawah RM1 Ke Sekolah?



Ps: Mungkin sebab kita tak pernah rasa susah, sebab tu susah nak percaya cerita macam ni

10 comments:

  1. Asalam..kalau 20 tahun yang lalu mmg sangat berharga jumlah sen2 nie..skrg bagi kat anak walaupun bljr kat kg,satu hari ja rm4..skali ngan sekolah KAFA..

    ReplyDelete
  2. dulu saya dapat 50sen sehari tapi biasanya saya tak belanjakan duit tu..saya simpan je sebab saya dah makan sarapan di umah (sebelum ke sekolah) dan balik jam jam 2 petang sampai rumah terus makan tengahari pula
    zaman sekarang. nilai 30sen sangat kecil..
    sama2lah kita jadikan kisah ini satu pengajaran..

    ReplyDelete
  3. saya dulu pernah bawak 20sen pergi sekolah...zaman dulu, 20sen pon besar...tapi duit selalu masukkan dalam tabung nuri...kat sekolah selalu tak makan, sebab time rehat taunya main jer...dulu kan glamer tabung nuri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaman Zam dulu pun popular tabung nuri tu

      Delete
  4. Sangat bagus kisah ni. Pernah merasa hidup macam ni masa zaman sekolah sampai kolej.

    ZH Blogger

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu susah benar tu.. cabaran ms bljr

      Delete
  5. Bila baca kisah ni dpt beri kita byk pengajaran

    ReplyDelete
  6. Sedih baca kisah ni..tapi baguslah ajar anak berjimat kan

    ReplyDelete