e

Sunday, July 31, 2016

Hari Terakhir Puasa Enam Biasanya Mencabar

Assalamualaikum dan selamat malam readers

Bulan syawal masih berbaki beberapa hari lagi kan? Tentu ada yang masih mengambil kesempatan menghabiskan baki puasa 6 dalam tempoh ni. Banyak manfaatnya puasa 6 ni, jadi kalau dapat buat, korang memang betul-betul beruntung.

Cuma nak cerita sikit kat blog malam ni, hari terakhir puasa 6 ni biasanya ada ujiannya. Mungkin tak semua orang mengalaminya, tapi dari pengalaman Zam, hari terakhir tu lah Zam rasa tak nak puasa. Laparlah, bad mood lah, ada je sesuatu yang batkan kita rasa teringin rasa nak makan & pecah puasa (sebab kita akan letak dalam mindset: alah.. syawal lama lagi.. esok-esoklah puasa.. hari ni rehat dulu)... Kan?

Mulanya Zam ingat Zam seorang yang rasa macam tu.. Tapi tak lama kemudian beberapa orang sekerja juga menceritakan hal yang sama. Hari terakhir tu lah rasa lapar yang amat, orang bawa makanan yang sedap-sedap ke office dan sebagainya.. Haha godaannya memang kuat!

Apapun, jika anda berpuasa pada esok hari, teruskanlah ek habiskan puasa 6 tu.. Dah nak habis dah syawal ni.. Chayok chayok!


No comments:

Post a Comment