e

Saturday, January 28, 2012

Melompat Lebih Tinggi

-DO RE MI-

Nama mereke bukanlah DO RE MI mcm citer P.Ramlee tu.. aku bg tajuk tu kat gambar ni sbb lompatan mereka sama seperti naiknya nada dalam tone muzik, makin lama makin tinggi- DO RE MI.. setuju? hehe)

Korang pernah dengar lagu Melompat Lebih Tinggi dr Sheila On 7? Aku suka hayati lirik2 lagu yang mempunyai makna mendalam seperti ini (^^,) Apapun, kpd semua pembaca, ceriakan hari mu!

MELOMPAT LEBIH TINGGI

Kita berlari dan teruskan bernyanyi
Kita buka lebar pelukan mentari
Bila ku terjatuh nanti, kau siap mengangkat aku lebih tinggi
Seperti pedih yang telah kita bagi
Layaknya luka yang telah terobati
Bila kita jatuh nanti... kita siap 'tuk melompat lebih tinggi
Bersama kita bagai hutan dan hujan
Aku ada kar'na engkau telah tercipta

Kupetik bintang, untuk kau simpan
Cahayanya tenang, berikan kau perlindungan
Sebagai pengingat teman
Juga s'bagai jawaban
Semua tantangan

Sebelum waktu memisahkan detikku, detikmu
Sebelum dewasa, menua, memisahkan kita,
Degupan jantung kita akan s'lalu seirama
Bila kau rindu aku

7 comments:

  1. jom lompat2..nice blog..i follow.. ^^

    ReplyDelete
  2. Princess Nusy~ Thanks 4 coming & folloW! ;)

    ReplyDelete
  3. lagu ni mmg best.. sheila on7 byk lagu2 best.. duta mak usu suke snt9..hihi

    ReplyDelete
  4. Mak Usu, Kekasih Gelap plg tak leh lupa.. hehe

    Dayah, terima kasih ya (^^,)

    ReplyDelete
  5. waaaaaaaaaa lawa laaaa gmbr tu. hebat cikgu zam nih. hehe

    ReplyDelete
  6. Nia, terima kasih :)

    Zam suka amik gambar, yg itu di ambil semasa kami berkhemah di Pantai Sematan thn lepas ;)

    ReplyDelete