e

Wednesday, February 8, 2012

Contest Aku dan Quote : Sahabat Vs Cinta

Sesiapa nak join, ade masa lagi nih sblm kul 11 mlm ni esok. Hadiah lumayan gak woo.. Sape nak bg RM50 topup senang2 kat kita

Hari ni Esok tarikh tutup, hari ni baru nak submit. Hehe sorry ye dik Nia Lidia ;p Adik Nia Lidia ni rajin ke blog aku, & dia pernak gak review blog aku ni kat blog dia. Sweettt jek.. & kali ni, aku nak support dia dgn sertai segmen nih. Dah lama nak buat entri, tp hari ni baru teringat.

Tema Pilihan:
SAHABAT

Quote:

"WHEN IT HURTS TO LOOK BACK, AND YOU'RE AFRAID TO LOOK AHEAD, YOU CAN LOOK BESIDE YOU & YOUR BEST FRIEND WILL BE THERE."

Gambar:


Aku tujukan quote ni 2 Sahabat Baik aku, Maz & Ustazah. Aku pilih quote ni sebab diorang ni sentiasa ada untuk aku di masa susah & senang, nak2 lagi dalam keadaan kami yang merantau jauh di negeri orang ni. Ini pengalaman sebenar aku sejak aku kenal diorang . Kami mengajar di sekolah yang sama di Kuching sejak 4 tahun yang lalu.

Pandangan aku tentang Sahabat Sejati? Fuhh.. susah nak digambarkan. Bayangkan lah selama ni, buruk baik kita diterima dengan penuh sabar. Kadang masalah sendiri terpaksa dilupakan kerana memikirkan masalah kita. Serius. Tak tipu. Itulah sifat seorang sahabat. Sahabat aku bukan diorang berdua ni je, ada lagi di semenanjung sana. Sampai sekarang pun, aku betul2 rasa beruntung, sbb dalam banyak2 manusia yang ada kat Malaysia ni, aku jumpa diorang semua.. Bukan senang tu.. Kebarangkalian untuk berjumpa dgn seorang sahabat sebaik itu sangat, sangat kecil.. Maknanya, korang mmg bertuah kalau mempunyai seorang sahabat baik!

Oklah, thats all 4 now. Untuk segmen ni, aku tag semua pembaca blog ni. Pada siapa yg nak join tu, ade masa lagi nih :)

3 comments:

  1. ehh tarikh tutup 9 hb lah hehe cikgu pun lupa tarikh yeee :P hihi.

    thanks abg zam sbb join hihi.
    sukaa quotes tu. hehe sbb friend akn sentiasa ada dgn kita kan kan hehe good luck ! ;)

    ReplyDelete
  2. arramak! hehe.. camne leh silap hb nih

    takpe, nanti Zam edit blik k

    thanks 4 the reminder :)

    ReplyDelete
  3. congrats Zam coz mnang~..
    quote yg sgt mnarik...

    yup3.. best kalo ade sahabat yg baik camtue kn, xkire la laki ke pmpuan.. ^_^

    ReplyDelete