e

Monday, March 5, 2012

Ekspresi Dunia Lensa & Pengimejan

Terbaru dari Canon~EOS 1DX

PERTENGAHAN Februari lalu, Pusat Konvensyen Pacifio di Yokohama, Jepun menjadi tumpuan para peminat tegar bidang fotografi dari seluruh dunia.

Ia bersempena pameran perdana fotografi antarabangsa, Ekspo Kamera dan Pengimejan Foto 2012 (CP+ 2012) bertemakan Kuasa Fotografi Menyatukan Dunia.

Memasuki tahun ketiga penganjuran, platform pameran tersebut berjaya menghimpunkan lebih 90 syarikat teknologi pengimejan global dengan 807 lot pameran disediakan.

Sepanjang empat hari pameran, sebanyak 45 rangkaian produk imej dan fotografi dilancarkan termasuk kamera lensa refleks tunggal digital (DSLR), kamera kompak, pelbagai lensa kamera dan banyak lagi.

Canon, antara syarikat teknologi gergasi Jepun yang tidak ketinggalan mempamerkan keunggulan rangkaian produk kejuruteraan pengimejan terbaru mereka kepada para pengunjung.

Pengembaraan ke alam teknologi fotografi Canon dimulakan dengan pengenalan produk terbaru kamera DSLR EOS-1D X yang mana kehadirannya memang telah lama dinantikan oleh para jurugambar profesional dunia.

Di platform tersebut, para pengunjung berpeluang merasai pengalaman merakam foto menggunakan produk berprestasi tinggi yang direvolusikan daripada teknologi EOS-1Ds Mark III dan EOS-1D Mark IV itu.

Melengkapkan inovasinya, Canon turut menyediakan berpuluh-puluh rangkaian lensa kamera pada ruang pameran yang dikenali sebagai The Eyes of EOS.


Menurut Pegawai Operasi Produk Komunikasi Imej, Masaya Maeda, pihak Canon Inc. sentiasa mengatur strategi mempertingkatkan implementasi teknologi di peringkat maksimum.

''Bagi tujuan itu, pembangunan industri pengimejan dan fotografi, Canon Inc. lebih memberi tumpuan terhadap elemen reka bentuk, teknologi dan kualiti.

''Dengan segala usaha yang diletakkan ini, Canon telah berjaya mencatat peningkatan pasaran di Asia daripada 28 peratus pada tahun 2010 kepada 31 peratus pada 2011,''

SUMBER: UM

2 comments:

  1. Diyana~ Tak ape, slow2 susun strategi & bajet k ;) Itu yg saya buat sebelum ni ;)

    ReplyDelete