e

Wednesday, June 27, 2012

3 FILEM TOP HOLLYWOOD MINGGU INI YANG BOLEH ANDA TONTON DI MALAYSIA SEKARANG~ JOM TERJAH!

TURUT TERSENARAI IALAH SEBUAH FILEM BARU- "ABRAHAM LINCOLN:VAMPIRE HUNTER" YANG MENJADI BUALAN RAMAI & MENERIMA KRITIKAN MEMBERANGSANGKAN!

Aku di ajak seorang kawan minggu lepas untuk menonton filem ABRAHAM LINCON: VAMPIRE HUNTER di Lotus Five Star, Kuching- tapi disebabkan sibuk dengan urusan seharian, aku tangguhkan dulu untuk menontonnya. Jujurnya itulah kali pertama aku mendengar judul filem itu, sebab tak pernah terlihat kempennya sebelum ini di mana mana. Apapun, dengar katanya filem ini mendapat kritikan yang memberangsangkan. Dan sebentar tadi di Box Office Chart, aku dapati filem ini berada di carta ke 3 untuk 22 JUN - 24 JUN lepas! Kiranya khabar yang disampaikan oleh kawan itu ada benarnya! Jom kita ikuti sinopsis untuk 3 FILEM TOP HOLLYWOOD MINGGU INI dalam artikel bawah:


KEDUDUKAN NO. 3:
ABRAHAM LINCOLN:VAMPIRE HUNTER
DURASI: 1 JAM 45 MINIT
GENRE: AKSI


Kisah yang menggunakan watak sebenar Presiden ke 16 Amerika, Abraham Lincoln ini sebenarnya diadaptasi dari sebuah novel pada 2010 yang turut menggunakan judul yang sama. Digambarkan dalam kisah ini, Encik Presiden sebenarnya mempunyai identiti rahsia sebagai seorang pemburu & pembunuh pontianak! Pergh~ nampak je noble gayanya, tapi rupanya ganas juga!


KEDUDUKAN NO. 2:
MADAGASCAR 3: EUROPE'S MOST WANTED
DURASI: 1 JAM 33 MINIT
GENRE: PENGEMBARAAN, KOMEDI


Lawak tahap antarabangsa yang tak boleh blah! Aksi haiwan haiwan haiwan ni memang menggeletek hati! Kesinambungan dari siri yang lalu, Alex (Si Singa), Marty (Kuda Belang), Melman (Zirafah) & Gloria (Badak Air) ingin pulang ke NEW YORK, dan mereka telah meminta bantuan dari penguin penguin yang sedang berada di Monte Carlo ketika itu untuk menerbangkan mereka kembali ke New York. Ketika berada di sana, berlaku kekecohan sesama mereka yang akhirnya menyebabkan mereka diburu oleh agen Monaco Animal Control yang cukup profesional & ganas!


KEDUDUKAN NO. 1:
BRAVE
DURASI: 1 JAM 40 MINIT
GENRE: AKSI


Berlatar belakangkan kawasan tanah tinggi di Scotland pada kurun ke 10, filem animasi terbaru dari PIXAR & DISNEY ini mengisahkan tentang seorang pemanah yang bernama Merida yang juga merupakan puteri kepada seorang Raja. Secara ringkasnya filem ini memaparkan keberanian seorang wanita dalam merubah nasib keluarganya yang disumpah!

Jadi pada yang berpeluang untuk menonton tu, jom serbu panggung di sekitar tempat korang! Sambil2 berhibur, dapatlah hilangkan stress kerja, kan!?

6 comments:

  1. wah mcm best. semua tak tgok lagi. hehe.

    ReplyDelete
  2. semua x tgk lagi ..tgk BTS jek ,,haha

    ReplyDelete
  3. cam best jer vampire hunter tu..huhuk

    ReplyDelete
  4. madagascar jak yg belum d tgk smpi skrg hehehe.. yg len, semua nya best2..

    ReplyDelete
  5. weken ni nak tgk BRAVE ngan anak2... lagi lah citer ni no. 1.. lg la kena pegi layan kan? nak pulak tiket free dah dapat.. yeay!

    ReplyDelete