e

Wednesday, June 27, 2012

SUKA SUKA HATI JE BUANG BAYI COMEL NI DALAM BUT KERETA ORANG! TAK ADA PERASAAN KE?!

SANGKAKAN BUNYI TANGISAN BAYI DATANG DARI RADIO KERETA, RUPANYA DARI DALAM BUT!

Comelnya bayi ni.. Cukup sifat.. Tapi kenapa masih ada yang tergamak membuangnya awal2 dulu? Lebih teruk lagi, dalam but kereta.. Isk2.. Kalau lah wanita yang menemuinya tu tak temukan awal2, silap2 bayi tu boleh kelemasan dalam kereta.. Astargfirullahalazim.. Kesian kat bayi ni!




Ketika ditemui, bayi diatas yang diberi namaAlias Daniel dipercayai berusia 20 hari.. Kini, dia yang berusia 2 bulan berada dalam keaadaan yang baik di bawah jagaan wanita yang menemuinya. Berikut adalah petikan dari akbar Harian Metro:

"JOHOR BAHRU: Seorang wanita tidak menyangka suara tangisan anak kecil didengarnya ketika memandu, membawa kepada penemuan seorang bayi lelaki yang diletak dalam but keretanya, dipercayai ketika dia singgah membeli makanan di sebuah restoran.

Pegawai Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) Johor Bahru, Manayi Ibrahim berkata, kejadian itu berlaku jam 3.55 petang pada 27 Mei lalu ketika wanita yang hanya mahu dikenali sebagai Zura, 27, memandu seorang diri menuju ke Kangkar Pulai, di sini.

Menurutnya, ketika ditemui bayi yang sihat dan cukup sifat itu dipercayai baru berusia tidak sampai 20 hari dan kini umurnya mencecah dua bulan.

Manayi berkata, dalam laporannya kepada polis, Zura memaklumkan, pada mulanya dia menyangka bunyi tangisan bayi didengarnya datang daripada radio keretanya.

“Zura kemudian menutup radio keretanya, namun bunyi tangisan bayi berkenaan masih kedengaran. Dia kemudian memberhentikan kereta dan membuka but sebelum terkejut mendapati ada bayi lelaki di situ."

11 comments:

  1. kejamnyer manusia......
    kalau dah mahu, kasi jer sama remy......

    ReplyDelete
  2. Lagi kes buang bayi? Teruk betul la manusia zaman skang nih..

    ReplyDelete
  3. masyaallah sdangkan binatang pun tahu sayangkan anak.. apa punya manusia lah ni.. nasib baik masih hidup bayi tu kann

    ReplyDelete
  4. Remy, wah! tak ramai sanggu p pikul tanggungjawab tuh!

    Zurina,Mieza, kita makin mendekati kiamat!

    Mrs Eady, kesian sangat.. mcm mn lah bl dia dh besar nt.. boleh pengaruhi psikologi tu..

    Mak Dara, itulah, mujur selamat kan .. Alhamdulillah!

    ReplyDelete
  5. dia terlepas didunia...tapi nntikanlah diakhirat....Allah maha adil...

    ReplyDelete
  6. Zurina, mesti polis akn siasat lps ni sampai jumpa tu..

    Cik Rongkus~ kesian jg sb bl dh besar nt tak tahu siapa ayah ibu kandungnya

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah , bayi nih bernaseb baek ...

    ReplyDelete
  8. oh..syukur kalau saya dapat juga hehe..nak sgt baby..tapi msti rasa takut juga mula2 jumpa tu kan..mst trpikir bnda bukan2 aigooo!! haha

    ReplyDelete