e

Tuesday, December 11, 2012

Ada Apa Dengan Tarikh 12.12.12?



Esok 12.12.12! Jika ada diantara korang yang terlupa, sila angkat tangan! Hehe.. Tiba-tiba Zam berminat nak tulis entri berkaitan ini. Lumrah bagi manusia untuk meminati angka-angka yang dianggap cantik & cun seperti ini. Setuju? Haa.. Pada Zam perkara itu tidak menjadi masalah kepada umum, lebih-lebih lagi kepada umat Islam selagi ia tidak dikaitkan dengan sesuatu yang khurafat & kepercayaan yang bukan-bukan.

Namun masyarakat dunia mempunyai pelbagai tafsiran mengenai tarikh yang jarang ditemui ini, lebih-lebih lagi tentang ramalan kiamat yang akan berlaku pada tahun ini! Yang ni Zam tegah para pembaca untuk percaya ok.. Tiada siapa yang tahu tentang rahsia kiamat melainkan DIA.. Kang tak pasal-pasal dapat dosa. Apapun, jika anda ingin tahu apakah tafsiran yang dimaksudkan oleh Zam dalam ayat diatas, anda boleh taip 12.12.12 di ruangan carian GOOGLE dan lihat hasilnya, seperti yang dilakukan oleh Zam sebentar tadi~



Dari situ anda boleh lihat kan, tafsiran & definasi yang dicari di internet berdasarkan keyword paling popular di Google.. Ada juga keyword yang buatkan Zam beristighfar.. Macam-macam hal bukan? Yang mengarut tu, pandai-pandailah kita ketepikan, & mana-mana yang best tu, boleh lah diambil sebagai tauladan. Contohnya? Haa.. Tentu ramai di kalangan masyarakat kita yang memilih tarikh esok untuk melangsungkan perkahwinan. Ada sesiapa yang mempunyai saudara mara, sahabat handai yang bakal melangsungkan perkahwinan esok? Atau mungkin saja yang meraikan hari jadinya pada esok hari? Jika ada, ucapan tahniah Zam dahulukan ya.. ;)

Apapun, di penghujung 2012 ni, sudah tentu ramai yang mengharapkan tahun hadapan menjadi tahun yang lebih baik & sempurna serta bermakna bagi kita kan. Jadi sama-samalah kita doakan yang terbaik buat semua~ Aminn! Oklah, Zam beransur dulu, ada perkara lain yang nak diselesaikan. Sehingga itu, semoga bertemu lagi dalam entri yang akan datang, Assalamualaikum & Selamat Malam~


13 comments:

  1. fuh! keyword tuh yg first kuar..ermm..semuanya..kuasa Allah kite xtau..bile2 boleh jdik..

    ReplyDelete
  2. 12.12.12 memang cuun, semoga kita menjadi lebih baik. aamiin ^^
    #means lg 3 hr aku akan semakin tua :P

    ReplyDelete
  3. luqman, mmg dh lama diorang target tahun ni kiamat.. isk3 ;p

    O, Mar nak sambut birthday dah ek? Happy Advanced Birthday yek ;) Takut lupa nak wish.. hehe

    ReplyDelete
  4. itu yg paling tak boleh blha.. hehe

    ReplyDelete
  5. Y? (Tibe2 nak tanya, Fifie ni dah kahwin ke? sbb tu komen mcm tu ae?)

    ReplyDelete
  6. esok cousin wa kahwin , hehe . Kiamat tu bila-bila saja, jangan lah percaya kepada ramalan . Namapun ia skeadar ramalan,bukan fakta ;)

    ReplyDelete
  7. Nurul~ Slmt Hari Jadi Buat ur Mummy k ;)

    Sa Mic~ Yup, setuju ;)

    ReplyDelete
  8. Imam Mahdi belum turun lagi dah nak kiamat..Dah la dia predict sendiri sedangkan Allah yang tentukan...

    ReplyDelete
  9. kan.. kita tak perlu lah risau sal rmln tu..

    ReplyDelete
  10. 121212 is my bestday....hehehehhe....terasa sayang sangat nak tinggalkan hari tu...

    http://cecitercykit.blogspot.com/

    ReplyDelete